Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

O. Rydzyk organiseert een nieuwjaarsfeest voor jongeren

Gestart door Pieszyce, 8 december 2022, 01:29

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

O. Rydzyk organiseert een nieuwjaarsfeest voor jongeren
Het programma omvat dagelijkse missen en gebeden

Rydzyk
28 november 2022 
Grzegorz Giedrys

De Academie voor sociale en mediacultuur in Toruń nodigt kinderen en jongeren uit voor een nieuwjaarsfeest onder het motto "Life is more". - Het programma omvat tijd voor bezinning en reflectie over zichzelf en het voorbije jaar, gebed, de eucharistie, maar ook goede ontmoetingen met andere mensen en een geweldig nieuwjaarsfeest", laten de Redemptoristen weten.

- Het afgelopen jaar was buitengewoon rijk aan verschillende gebeurtenissen, waaronder het onvoorspelbare. Kortom, het heeft ons misschien verbaasd, maar ook vermoeid. Hoe ziet het komende jaar eruit? We weten het niet, maar het zal zeker niet onverschillig blijven. Daarom raden wij u aan dit jaar goed af te sluiten en het nieuwe goed te beginnen", aldus de organisatoren van het evenement, dat van 30 december tot 1 januari in Toruń plaatsvindt.

De Redemptoristen van Toruń hebben een jaar geleden een soortgelijk evenement voorbereid. Er werden bijeenkomsten en workshops gehouden onder het motto "Life is something more", waarvan de hoofdorganisator, pater Wacław Zyskowski, de auteur was. Kinderen en jongeren hadden plezier en leerden bij de Academie voor Sociale en Mediacultuur. De deelnemers konden met een psycholoog over hun emoties praten en namen deel aan een repetitie van het Lumen-ensemble en een dansworkshop. Studenten en afgestudeerden van de academie van Toruń spraken over hun passies en deelden hun kennis. De activiteiten duurden altijd tot de stilte van de nacht. Dagelijkse gebeden in de academische kapel en de mis maakten ook deel uit van het programma.

Betaalmuur:

Bron:  torun.wyborcza.pl przez Grzegorz Giedrys   język po Polsku

Oudejaarsavond bij Rydzyk's 
Radio Maryja nodigt jongeren uit voor een nieuwjaarsfeestje

26 november 2022

Geen plannen voor oudejaarsavond? Wat dacht je van een feestje bij Rydzyk? Het feest is gericht op jongeren van 13-19 jaar. De prijs is betaalbaar en het programma kan meer dan één tiener interesseren.

Radio Maryja heeft besloten een nieuwjaarsfeest voor jongeren te houden. De ticketprijs bedraagt slechts 150 złoty en het feest zal worden gehouden onder het thema "Life is more".

Het bericht van Radio Maryja luidt:

Het afgelopen jaar was buitengewoon rijk aan verschillende gebeurtenissen, waaronder onvoorspelbare. Kortom - het heeft ons misschien verbaasd, maar ook vermoeid. Hoe zal de komende zijn? We weten het niet, maar het zal zeker niet onverschillig blijven. Daarom stellen wij voor dat u dit jaar goed afsluit en het nieuwe goed begint.

Het evenement is gericht op jongeren, maar de zender moedigt oudere luisteraars aan om hun vrienden en familie aan te sporen. Wat is het programma van het evenement? De kracht van activiteiten en attracties kan u verrassen.

Tijd om na te denken en stil te staan bij onszelf en het voorbije jaar, gebed, de eucharistie, maar ook goede ontmoetingen met andere mensen en veel plezier. Wie vorig jaar bij ons was, weet het!

Wij wensen alle deelnemers een champagnefeest en om vol goede moed het komende jaar in te gaan.

Bron: kultura.onet.pl      język po Polsku

Pieszyce

Ik heb beide berichten bij elkaar geplaatst omdat Wyborcza in wat leesbaar is, geen data geeft en Onet.pl, die ik niet altijd vertrouw, met data komt die op sommige andere media tegengesproken worden.

Zoals bijvoorbeeld op een voor mij onbekend You Tube  kanaal waar mijn schoonheid mee kwam, werd tijdens een gesprek tussen een blogger en een journalist gezegd dat het om kinderen ging van . . . . . .

Tussen de 11 en 16 zou gaan, een leeftijd die kwetsbaarder is,
Het om 3 dagen zou gaan, waar is dat voor nodig,
met twee gratis overnachtingen in het hotel van Rydzyk,
Dat oudere familieleden niet welkom waren,
Dat de 150 złoty alleen voor maaltijden was

Ook op Twitter was er het nodige gemopper over dit gebeuren, ent zoals veel aanwezigen daar zou ik ook mijn kinderen in die leeftijd er niet naar toe laten gaan.

Ik heb me suf zitten zoeken, maar kan verder even niets vinden.
Kom ik wat tegen kom ik er op terug.