Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nawrocki's groteske aantrekkingskracht. Is hij echt gek geworden?

Gestart door Pieszyce, 27 januari 2025, 22:49

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Nawrocki's groteske aantrekkingskracht. Is hij echt gek geworden?

26 januari 2025

Karol Nawrocki, de burgerkandidaat voor het presidentschap, gesteund door Wet en Rechtvaardigheid, riep de regering op om Bogdan Klich terug te roepen uit zijn functie als ambassadeur in de Verenigde Staten. In een interview met het portaal Interia wees Nawrocki erop dat de aanwezigheid van Klich op deze post schadelijk is voor de Pools-Amerikaanse betrekkingen en het aanzien van de Poolse staat.

In een interview voor Interia gaf Karol Nawrocki duidelijk zijn standpunt ten opzichte van de ambassadeur. – Als ik de president was, zou ik er niet mee instemmen dat Bogdan Klich naar een missie in de VS wordt gestuurd, omdat het niet serieus is voor de Pools-Amerikaanse betrekkingen, aldus Nawrocki. – Ik doe een beroep op de regering om Bogdan Klich terug te roepen van de missie in Washington en, in overleg met de president, een ambassadeur te benoemen die Polen zal helpen goede relaties op te bouwen met de nieuwe Amerikaanse regering – merkte de kandidaat op.

Nawrocki benadrukte dat een van de belangrijkste argumenten voor het afwijzen van Bogdan Klich zijn eerdere kritiek op Donald Trump is. – Hij behoorde tot het trio, naast Donald Tusk en Radosław Sikorski, van de meest vurige critici van Donald Trump, herinnerde Nawrocki zich. – Hoe moet iemand als hij voor onze relaties met de nieuwe Amerikaanse president zorgen? – vroeg de presidentskandidaat.

Nawrocki is duidelijk gek geworden van de 'successen' waar de PiS-media elke dag over praten. En hij begint al te regeren. Wat eigenlijk zo frivool is dat het grappig is.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku