Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Storm in het programma van Monika Olejnik. Tomasz Siemoniak woedend op TVN

Gestart door Pieszyce, 12 februari 2025, 00:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Storm in het programma van Monika Olejnik. Tomasz Siemoniak woedend op TVN
"Dit is boven alle kritiek verheven"

Journalisten Onet Nieuws
11 februari 2025, 20:41 uur

De gast van "Kropka nad i" op TVN24 was de minister van Binnenlandse Zaken, Tomasz Siemoniak. Op een gegeven moment onderbrak Monika Olejnik het gesprek met de politicus en de kijkers van het station zagen een live-uitzending vanuit een straat in Londen, waar een TVN-journalist wilde praten met de voormalige directeur van RARS, Michał Kuczmierowski. Toen de minister terugkwam in de uitzending, verborg hij zijn verontwaardiging niet. — Dit is niet te bekritiseren. Zulke dingen mogen niet gebeuren, donderde hij.

Tomasz Siemoniak gaf onder andere het volgende commentaar in "Kropka nad i": meldingen van een Russisch vliegtuig dat het Poolse luchtruim schendt. Op een gegeven moment werd hij echter onderbroken door Monika Olejnik en zond TVN een livegesprek uit met Michał Kuczmierowski, die op straat in Londen werd aangesproken door een verslaggever van het station. De voormalige RARS-chef werd maandag vrijgelaten.

TVN sprak met Kuczmierowski. "Je zult mij niet jagen"

— We zullen elkaar een andere keer ontmoeten, je zult mij niet achtervolgen. Er was een grote groep mensen die op de inkoopafdeling werkte, ik had er tot aan de selectiefase niets mee te maken. Controleer alles in de documenten, zei Kuczmierowski, terwijl hij de vragen van een journalist van TVN over het schandaal bij het Overheidsagentschap voor Strategische Reserves vermeed.

— Ik wil absoluut niet met je praten. Ik zal met het Openbaar Ministerie en in de rechtbank praten. (...) We zullen elkaar ontmoeten voor een normaal gesprek en daarna zullen we praten – antwoordde de voormalige directeur van RARS.

De verslaggever vroeg hem ook "waarom ze meer dan 300 miljoen betaalden voor apparatuur ter waarde van 70 miljoen." — Dat is absoluut niet waar. Wij betaalden marktconforme prijzen en dat zagen we terug in de aanbiedingen van andere ondernemers. Zoals Kuczmierowski zei, waren dit de goedkoopste aanbiedingen. 

Siemoniak woedend over besluit TVN. "Dit soort dingen mogen niet gebeuren"

Na een paar minuten was de uitzending vanuit Londen afgelopen en konden kijkers opnieuw de TVN24-studio zien. Monika Olejnik wilde haar gesprek met minister Siemoniak voortzetten, maar hij onderbrak haar.

"Voordat we teruggaan naar waar we waren, ik vind het echt niet leuk dat je een interview met de minister van Binnenlandse Zaken onderbreekt omdat een verdachte van een ernstig misdrijf iets op straat in Londen gaat zeggen. Dit staat buiten kijf. Bovendien, wie je ook onderbrak tijdens zo'n interview, zulke dingen mogen niet gebeuren, stelde hij scherp.

Olejnik vroeg hem meteen of hij de rest van het programma in de studio wilde blijven. — Ik blijf. Ik heb respect voor de kijkers die jij niet hebt gerespecteerd, voegde hij toe en ging verder met het beantwoorden van de volgende vraag van de presentator.

pmd
Journalisten Onet Nieuws

Bron:  onet.pl  język po Polsku