Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Zbigniew Ziobro onthulde zijn plannen

Gestart door Pieszyce, 3 februari 2025, 13:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Zbigniew Ziobro onthulde zijn plannen 
De politicus verlaat Polen

Onet News-journalisten
3 februari 2025

- Ik moet terug naar het buitenland om de revalidatie na de operatie voort te zetten, omdat ik deze expres heb onderbroken om naar Polen te komen voor de commissie, die mij echter niet wilde confronteren – vertelde PiS-politicus Zbigniew Ziobro "Super Express".

Waarom is dit belangrijk?

De laatste paar dagen in de Poolse politiek werden gedomineerd door het onderwerp van de getuigenis van Zbigniew Ziobro, die hij zou afleggen voor de Pegasus-commissie. De oud-minister van Justitie zou vrijdag door de politie worden voorgeleid 10.30 uur voor de vergadering. De politie heeft hem niet aangetroffen in zijn woonplaatsen in Jeruzalem (woiwodschap Łódź) en Warschau. Hij gaf onverwacht een interview aan TV Republika. De PiS-politicus werd uiteindelijk voor de Sejm gebracht, maar vanwege de vertraging stemde de commissie over het verzoek om een arrestatie van 30 dagen voor Ziobro en beëindigde de zitting. De media verschenen voor het huis van Ziobro in Jeruzalem. Daarom liet Ziobro zaterdagochtend op RMF FM weten dat hij 's nachts aangifte bij de politie had gedaan, waarbij hij premier Donald Tusk ervan beschuldigde zijn buren lastig te vallen. Zondag maakte hij een nieuwe kennisgeving bekend die was ingediend door de parlementaire club PiS.

Wat zijn de plannen van Zbigniew Ziobro?

Nu verwees de voormalige minister van Justitie naar de gebeurtenissen van vrijdag en vertelde over zijn plannen voor de nabije toekomst. – Ik moet terug naar het buitenland voor rehabilitatie. Ik heb het expres onderbroken om voor de commissie naar Warschau te komen, maar zoals je kunt zien, hielden ze ermee op. Ik heb mijn rehabilitatie vooral uitgesteld vanwege mijn aankomst in Polen, maar de commissie wilde mij daar niet mee confronteren. Zoals u kunt zien, verliest deze regering haar geduld en is haar einde nabij – zei hij tegen 'SE'.

Onet News-journalisten
Łgo

Bron:  oet.pl przez łgo