Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Adam Mazguła: Het uniform is een teken van dienstbetoon aan de natie

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 18:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

14. Apr 2019 at 18:57

geen teken van geloof

14 april 2019

Het uniform is een teken van dienstbetoon aan de natie, geen teken van geloof. Dit is een teken van dienst voor alle Polen die hun veiligheid en verdediging van constitutionele rechten en vrijheden moeten waarborgen.

Geloof is de persoonlijke behoefte en het recht van elke burger.

Maar nadat je een uniform hebt aangetrokken, naar de kerk bent gegaan, voor het altaar hebt geknield, of zelfs je  hoofd hebt gebogen, oefen je niet het recht uit om te geloven, maar voer je de daad van het ondergeschikt maken van de staatsdienst aan het geloof uit.

U gaat naar de kerk - DENK AAN JE UNIFORM!
U wilt betrokkenheid tonen bij de dienst van kerk en religie - Doe een kerkkostuum aan.

Elke soldaat, veteraan of strijder kan zonder toestemming in vijf gevallen in uniform verschijnen:

• Op openbare en militaire feestdagen, en wanneer zij deelnemen aan ceremonies georganiseerd door de organisatie-eenheden
    van het Ministerie van Landsverdediging en door organisatie-eenheden die ondergeschikt zijn aan of onder toezicht staan van
    de Minister van Landsverdediging;
  • Wanneer zij deelnemen aan ceremonies georganiseerd door overheidsorganen, veteranenorganisaties of verenigingen ter
    herdenking van jubilea in verband met de strijd voor de soevereiniteit en onafhankelijkheid van het vaderland;
  • Tijdens het geven van lezingen over de geschiedenis of verdediging van de staat in militaire eenheden, scholen,
    werkplaatsen of maatschappelijke organisaties;
  • Tijdens de auteursvergaderingen met betrekking tot zijn eigen werk, verwijzend naar de geschiedenis of verdediging aan
    de staat;
  • Tijdens persoonlijke en familiefeesten.

Ik zie hier niet zo'n geval dat de soldaat het recht had om in uniform naar de kerk te gaan en zo een andere autoriteit te presenteren met de onderschikking van de dienst aan de Poolse natie.

Iedereen die zonder toestemming in uniform naar de kerk gaat, overtreedt de wet en biedt minachting voor de grondwettelijke bepalingen over de seculariteit van de Poolse staat. Dit geldt niet alleen voor het leger, maar ook voor de politie, grenswachten en alle diensten die de adelaar op hun petten  dragen, als een symbool van dienst aan Polen. Ik herhaal: Polen! Niet de kerk, niet PiS - Polen!

Voor zover ik weet, heeft de kerkdienst ook haar symbolen, kostuums en uniformen. Ik denk dat niets de generaal van het Poolse leger in de weg staat, die naar de kerk gaat om God te dienen, gekleed in een soutane of een koorhemd.

Ondertussen, dragen het leger, brandweerlieden en politie ... in uniformen kruisen en luifels boven priesters, bidden ze, ze gaan op bedevaarten voor zakenreizen of ze beveiligen ze in logistiek. Deelname aan de mis werd een voorwaarde voor loopbaanontwikkeling en professionele ontwikkeling van soldaten en officieren.

De dag van de Grondwet van 3 mei, deze wet, die vertrapt is door de kerk en tsarist Targowica, komt eraan en leidt naar de wanden van ons vaderland. Een dag van verplichte missen voor het thuisland met ceremonieel geklede overheidsfunctionarissen in uniformen, die hun banieren buigen tegen de altaren en bisschoppen van hypocrisie.

De volgende dag van de Poolse ondergeschiktheid.

Adam Mazguła

Bron:  thefad.pl przez Adam Mazguła    Jezyk po Polsku

Pieszyce

Re: Adam Mazguła: Het uniform is een teken van dienstbetoon aan de natie
14. Apr 2019 at 19:44

Kolonel Mazguła, heeft het hier over.
Twee mensen op Twitter hebben foto's geplaatst van wat ze op Palmzondag in een paar Poolse steden waarnamen.
De rest hield het bij omschrijvingen

alebazi ♑ azi ‏ @alebaziazi

Słowo na niedzielę. Droga Krzyżowa służb mundurowych Województwa Podkarpackiego. Czy Polska jeszcze państwem świeckim?

Woord voor zondag. De weg van het kruis van de geüniformeerde diensten van het woiwodschap Podkarpackie.
Is Polen nog steeds een seculiere staat?

https://twitter.com/alebaziazi/status/1117341463258509313

Azazello 🇪🇺 🇮🇱🏳�🌈🕎‏ @aldehyd10 5 u5 uur geleden

WTF?! W Polsce odbywają się jakieś zawody służb mundurowych?!

WTF?! In Polen zijn er een aantal beroepen van de diensten in uniform?!

https://twitter.com/aldehyd10/status/1117396392241238017

Over het algemeen is men geschokt, ik kan me het voorstellen. Geüniformeerde diensten behoren dit niet te doen,
ze behoren ook niet met vaandels en wapens in een kerk aanwezig te zijn. In ik dacht 1997 was ik RK kerk van Onze
Lieve Vrouw van de Rozenkrans in Jasień Lubuskie daar kwamen ook onverwachts soldaten de kerk binnenlopen
op uitnodiging van de pastoor. Waldek en ik zijn er toen maar uitgelopen, ook hij vond dat dit niet kon.

Kerk en Staat behoren gescheiden te zijn, dus ik sta ook achter Kol. Mazguła