Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk doet een beroep op ministers. "Ik verzoek om een spoedinspectie"

Gestart door Pieszyce, 12 februari 2025, 00:23

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Donald Tusk doet een beroep op ministers. "Ik verzoek om een spoedinspectie"

Journalisten Onet Nieuws
11 februari 2025, 12:36 uur

Vrijdag ontmoet ik een team van ondernemers en managers onder leiding van Rafał Brzoska, zei premier Donald Tusk tijdens een persconferentie voorafgaand aan de regeringsvergadering. Hij voegde eraan toe dat hij bij de bijeenkomst vergezeld zou worden door de viceminister van Justitie Arkadiusz Myrcha en de minister van Ontwikkeling en Technologie Krzysztof Paszyk.

De premier deed een beroep op de ministers om een 'dringend onderzoek' te doen naar de dereguleringsactiviteiten van afzonderlijke ministeries. — Ik weet dat het moeilijk is in een wereld die zo sterk afhankelijk is van regelgeving — benadrukte hij.

— Als we willen dat Europa zichzelf effectief dereguleert, moeten we bij onszelf beginnen. Zonder dat zal het niet werken. Zeker omdat Europa ons in de gaten houdt. Ik ben ervan overtuigd dat het Poolse voorzitterschap de geschiedenis in zal gaan als een historisch moment, ook omdat we de juiste impuls zullen geven aan deze deregulering, voegde hij toe.

Rafał Brzoska zal helpen met deregulering

Premier Donald Tusk stelde maandag tijdens de conferentie "Polen. Een jaar van doorbraak" voor om een team op te richten dat aanbevelingen moet voorbereiden voor dereguleringswijzigingen aan de oprichter en president van InPost, Rafał Brzoska.

— Ik heb interviews [met Rafał Brzoska] gelezen dat deregulering niet moeilijk is, je moet het alleen willen en weten wat er moet gebeuren. Nou, ga er dan mee aan de slag. Als u zo snel mogelijk aanbevelingen kunt doen voor veranderingen waarvoor geen wetten nodig zijn, zei de regeringsleider.

Later die dag maakte de premier via sociale media bekend dat Rafał Brzoska de uitdaging had aanvaard. — Luister, stemde hij toe. [Rafał Brzoska] zal verantwoordelijk zijn, omdat hij zich heeft gecommitteerd aan het werken aan deregulering. Ik hoorde hem zelf zeggen: "Uitdaging geaccepteerd". Ik weet dat ik op de juiste plek ben, zei de premier.

Bedankt dat u ons artikel tot het einde hebt gelezen.

AJŁ   

Źródło:  wiadomosci.onet.pl przez AJŁ        język po Polsku