Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Konfederatie parlementslid gaat zich te buiten aan Antisemitisme en Haat

Gestart door Pieszyce, 15 december 2023, 00:17

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Konfederatie parlementslid gaat zich te buiten aan antisemitisme en Haat

Hier wordt een aparte topic van gemaakt want er is meer aan de hand met deze persoon
laten staan waar het stond zou de topic vernielen. Dank voor jullie begrip.

Aneta ObserwatorXY      @ObserwatorXY

"Szczęść Boże" i "Będziesz wisiał" w tym samym przemówieniu - to cytaty z Brauna. Ten człowiek jest chory z nienawiści i niebezpieczny dla otoczenia.

"God zegene je" en "Je zult worden opgehangen" in dezelfde toespraak - dit zijn citaten van Braun. Deze man is ziek van haat en gevaarlijk voor de mensen om hem heen.

Tynx @tynxik

Braun nie wywalił stolika, ale odpalił gaśnicę w Sejmie.

Braun gooide de tafel niet omver, maar gebruikte een brandblusser in de Sejm.

Video:  https://twitter.com/i/status/1734603768451444741

Na zijn actie ging hij naar  de Plenaire zaal en nam het woord, waarin hij nog meer beledigde.
Bosak (partijgenoot) kon het duidelijk niet aan.

Peggy @smutnahistoria

Braun nie tylko zgasił świece ale również naruszył nietykalność cielesną kobiety!

Braun doofde niet alleen de kaarsen, maar schond ook de lichamelijke integriteit van de vrouw!

Video:  https://twitter.com/i/status/1734607547175448729

Volgens mij raakte de brandblusser het gezicht van de vrouw.

czesio w berecie skolanfstały    @czesioWberecie

Tej, kuce z @KONFEDERACJA_zadowoleni z przedstawiciela?

Tej, de pony's van @KONFEDERATION_ blij met uw vertegenwoordiger?

Video:  https://twitter.com/i/status/1734606777763684417

Natalia Żyto  @NataliaZyto

Chamstwo, hańba, agresja, głupota. Smutek. Szacunek dla kobiety. Inni nagrywają. #Sejm #przestańciePAJACOWAĆ

Grofheid, schande, agressie, domheid. Droefheid. Respect voor een vrouw. Anderen nemen op. #Sejm #przestańciePAJACOWAĆ

Respect voor de vrouw die zo'n groot log zwijn probeert tegen te houden.

Het presidium van de Sejm is net terug,  er is ver nog geen bericht wat men zal ondernemen.

Inmiddels is er weer pauze, want PiS wil misbruik maken van de situatie de het vragen stellen aan Tusk naar morgen te verplaatsen als Tusk in Brussel is.  >:(

Pieszyce

Post van Nemo.omen
verplaatsing post

Re: 13 november om 12:00 Sejm debatten Live Hier
12 december 2023, 20:33:35

Wat hier is gedaan door Braun is in strijd met de meest elementaire beginselen van het recht en de democratie

Er wordt nu gesproken over het opheffen van zijn politieke onschendbaarheid, zodat  hij vervolgd kan worden. Maar deze onschendbaarheid geldt alleen in de situaties waar men zich als gekozen of benoemde politicus handelt in strijd met het recht. Voorbeeld als een politicus iemand vermoord doet hij dat als persoon en niet als politicus.
Ik vind dat hij hier als persoon heeft gehandeld, Hij heeft hierbij meerdere overtredingen dan wel misdrijven al den niet van terroristische aard begaan. Daarvoor moet hij vervolgd worden en veroordeeld. Het lijkt mij redelijk dat hem hierbij de maximale straf wordt opgelegd. Tijdens de vervolging zou ik een onderzoek laten doen of hij geestelijk wel in orde is. Zo niet dan zou de straf tevens dienen te bestaan uit een vorm van terbeschikkingstelling voor onbepaalde tijd met dwangverpleging.

De person Braun heeft als persoon het beroep van politicus. Wat hij heeft geflikt als persoon is niet toegestaan als politicus. Die status zal hij dus moeten verliezen en dat zal ook gebeuren. Als lid van een democratische partij zal deze partij hem ook moeten royeren. Doet deze partij – confederatie- dit niet en sanctioneert zij als het ware de actie van Braun dan is dit niet een democratische partij en zal moeten worden onderzocht als deze wel kan worden toegelaten binnen een democratie,

En nog even dit. Pis grijpt dit gebeuren aan om de nieuwe regering aan te vallen. Maar ook Pis zou dit gebeuren moeten ver oordelen, Door dit niet te doen, laat PiS maar weer eens zien dat de partij niet democratisch is en lak heeft aan de grondwet en het recht

Pieszyce

Braun bluste met een brandblusser de Chanoeka Menorah

Voor de aanwezigen een zeer ongezonde situatie om dat in te moeten ademen.

Terwijl Bosak van de confederatie vice-voorzitter is komt parlementslid Witold Zembaczyński naar de Sejm en informeert de aanwezigen wat in de hal plaatsvond.
Hij dient een verzoek  in Parlementslid Braun te straffen.
Bosak doet daar twijfelend over en wil eigenlijk niet meewerken.
Direct staat Braun weer op het spreekgestoelte en gaat verder met antisemitische kreten.
Ineens is Hołownia terug in de zaal, stuurt Bosak weg en spreek Braun direct aan, dat het een schande is wat hij heeft gedaan en de woorden die op het spreekgestoelte zijn gebruikt. Het verteldBraun, dat hij gewaarschuwd is en dat . . . .  wanneer . . . deze nog een keer antisemitische uitspraken doet hij gestraft zal worden.
Braun reageert met, Oke ik zal je helpen en gaat op het spreekgestoelte staan en herhaalt zijn eerder gedane uitspraken.
Hólownia stuurt Braun de zaal uit en verteld hem dat de officier van Justitie op de hoogte zal worden gebracht van diens acties.
Braun heeft er maling aan, pakt zijn tas en drinkt rustig zijn koffie op, Hołownia is spijtig genoeg met de senioren naar zijn kamer vertrokken voor overleg.

Er zijn vele video's, deze zijn de beste voor zover we konden vinden, maar omdat het reeds wereld nieuws is, zullen er ook video's komen met ondertiteling. Deze zullen we ook plaatsen zo gauw ze er zijn.

Pieszyce

Citaat van: Nemo.omen op 12 december 2023, 20:33 Door dit niet te doen, laat PiS maar weer eens zien dat de partij niet democratisch is en lak heeft aan de grondwet en het recht

Beste Nemo.omen,

Ben het volledig met je eens.

Over de quote. Ik ben er van overtuigt dat PiS ergens in de schaduw er aan meewerkte, dit . . . vanwege de heftige reactie van Czarnek.

Ik hoop dat men snel met de schoonmaak begint.  >:(

Pieszyce

#Belarus  #Ukraine      @propeertys

30 maja 2023 roku Grzegorz Braun wtargnął do Niemieckiego Instytutu Historycznego w Warszawie żądając jego zamknięcia - Problem w tym i wszedł tam w towarzystwie 2 osób podających się za dziennikarzy w rzeczywistości jeden z nich to etatowy oficer GRU Oleg Sotnikov poszukiwany przez SBU  za zbrodnie

Op 30 mei 2023 brak Grzegorz Braun in bij het Duits Historisch Instituut in Warschau en eiste de sluiting ervan. Het probleem is dat hij daar binnenkwam in het gezelschap van twee mensen die zich voordeden als journalisten, in feite is een van hen een fulltime GRU officier Oleg Sotnikov gezocht door de SBU  wegens misdaden

Pieszyce

Nog zo'n frisse . . . .

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich  @OmzRi

POLITYK KONFEDERACJI CHCE POWROTU HOLOKAUSTU W tej sprawie nasza organizacja prześle zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez polityka Konfederacji Wspieraj nasze skuteczne działania: http://zrzutka.pl/omzrik

EEN VERBONDEN POLITICUS WIL DE TERUGKEER VAN DE HOLOCAUST In dit geval zal onze organisatie een melding sturen dat een Zuidelijke politicus een misdaad heeft gepleegd Steun onze effectieve acties: http://zrzutka.pl/omzrik

Vertaling:

Verklaringen van een Konfederatie politicus gerapporteerd aan het parket

Jacek Cwięka

Ik schrijf het nog een keer uit alle macht!
we moeten ONTJODEN de Poolse Sejm, de Poolse Senaat 
en het presidentiële paleis !
Bij voorkeur met Zyklon B

Pieszyce

De zaak Gregory Braun is een gelegenheid geworden om onafhankelijke journalisten aan te vallen

14 december 2023

Sommige publicisten proberen de gebeurtenis waarbij Grzegorz Braun betrokken was, dat wil zeggen het schandalige doven van Chanoeka-kaarsen met een brandblusser tijdens de Sejm-ceremonie, te gebruiken om onafhankelijke journalisten aan te vallen. Dit is PiS-wraak voor de harde aanval op het Kaczyński-regime. Verschillende soorten symmetristen en middelmatigheden proberen Braun in verband te brengen met ongemakkelijke journalisten. Een van de aangevallenen was Jan Piński, hoofdredacteur van Wieści24.pl.

Wieści24.pl is een portaal dat sinds 2018 actief is en gehaat wordt door de PiS-autoriteiten. Het heeft herhaaldelijk materiaal gepubliceerd dat de politici van de partij compromitteert en belastert. De veiligheidstroepen van PiS hebben herhaaldelijk geprobeerd om de redactie te vernietigen, waarbij ze de hoofdredacteur en journalisten hebben aangevallen door fictieve zaken tegen hen te voeren.

Wieści24.pl onderhield en onderhoudt nog steeds een lijst van PiS-schandalen, materiaal dat door alle politici en journalisten in Polen wordt gebruikt. De lijst wordt voortdurend bijgewerkt en bevat grotendeels verwijzingen naar bijna 1300 (het aantal groeit nog steeds) Wet en Rechtvaardigheid (PiS) schandalen in Polen.

Symmetristen en propagandisten die werken voor de Wet en Rechtvaardigheid partij proberen voortdurend Wieści24.pl aan te vallen voor het werken voor een democratisch Polen. De hoofdredacteur van Wieści24.pl, Jan Piński, werd aangevallen naar aanleiding van de schandalige zaak van Grzegorz Braun die Chanoeka kaarsen doofde in de Sejm met behulp van een brandblusser.

Deze aanval werd gelanceerd door mensen die zich voordoen als onafhankelijke journalisten en publicisten. Het is schandalig dat mensen die jarenlang rustig onder de laars van PiS hebben gezeten, nu de politiek proberen te gebruiken om onafhankelijke redacteuren aan te vallen. Jan Piński is een enorm populair figuur, hij heeft zijn eigen media opgebouwd die effectief heeft geholpen om de macht weg te nemen van PiS en dit is blijkbaar de echte reden voor deze aanvallen.

We laten deze zaak niet rusten - het is tijd om te onthullen hoe de carrière en prestaties van deze propagandisten die onafhankelijke journalisten aanvallen er werkelijk uitzagen. Als redactie van Wieści24.pl uiten we ook onze verontwaardiging over het feit dat het schandalige gedrag van Braun wordt gebruikt in de strijd tegen onafhankelijke journalistiek.

Bron: wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

𝑰𝒇𝒓𝒊𝒕𝒂 Magda Gibbson      @IfritaMagda

Magdalena Gudzińska-Adamczyk próbowała powstrzymać Brauna gdy ten szalal z gaśnicą w Sejmie.Ten skierował dyszę uruchomionej gaśnicy w jej twarz i uderzył ręką w klatkę piersiową,w okolice obojczyka.Gdy wracała do domu straciła przytomność,trafiła do szpitala

Magdalena Gudzińska-Adamczyk probeerde Braun tegen te houden toen hij gek werd met een brandblusser in de Sejm. Hij richtte het mondstuk van de geactiveerde brandblusser op haar gezicht en sloeg met zijn hand op haar borst, vlakbij het sleutelbeen. Toen ze naar huis terugkeerde verloor ze het bewustzijn en werd naar het ziekenhuis gebracht.  >:(  >:(  >:(

Pieszyce

Deelneemster aan de gebeurtenissen van dinsdag in de Sejm:
Ik kan nog steeds niet spreken. Ik communiceer via SMS'en.

TVN24 | Polen
15 december 2023
Auteur: pp,tas/ft,mrz

Alles wat ik zag in de ogen van die man was haat," zei Magdalena Gudzińska-Adamczyk, tegen wie Confederatie parlementslid Grzegorz Braun een poederblusser gebruikte tijdens de incidenten in de Sejm dinsdag, in een interview met Fakt. - Vandaag voel ik me beter, maar ik kan nog steeds niet spreken. Ik communiceer via sms," meldde ze. In een sms-contact met TVN24 bevestigde het slachtoffer dat ze "nog steeds in het ziekenhuis lag en problemen had met haar stem en het slikken van voedsel".

Op donderdagmiddag werd een herhaalde Chanoeka-kaarsverbrandingsceremonie gehouden in de Sejm. De eerste ceremonie, op dinsdag, werd verstoord door confederatieparlementslid Grzegorz Braun. Met een poederblusser doofde hij een aangestoken Chanoeka.

Als gevolg van het incident werd het parlementslid uitgesloten van de zitting, geschorst uit de Confederatie Club, legde het Presidium van de Sejm hem financiële sancties op, stelde de kanselarij van de Sejm het Openbaar Ministerie op de hoogte en startte het Openbaar Ministerie van het district Warschau ambtshalve een procedure. Het gedrag van Braun heeft ook internationaal commentaar uitgelokt.

Aangevallen door Braun: Ik kan nog steeds niet praten. Ik communiceer via sms

Magdalena Gudzińska-Adamczyk, een deelneemster aan de feestelijkheden in de Sejm, vertelde over het incident van dinsdag in een sms-gesprek met een verslaggever van 'Fakt'. De vrouw was de enige die direct probeerde de acties van het confederatieparlementslid te stoppen, en hij richtte een stroom poeder uit een brandblusser in haar gezicht.

- Het bleek dat ik me slechter voelde nadat ik de Sejm had verlaten. Ik verloor het bewustzijn en moest naar het ziekenhuis worden gebracht. Vandaag voel ik me beter, maar ik kan nog steeds niet spreken. Ik communiceer via sms," zei ze.

Op de vraag of ze van plan is om consequenties te verbinden aan Braun, antwoordde ze dat ze dat nog niet weet. - Ik voel me nu niet goed, een chronische ziekte is verergerd en ik moet eerst voor mijn gezondheid zorgen, zei ze. Ze voegde eraan toe dat ze nog steeds een oogheelkundige diagnose onderging. - Daarom kan ik niet met zekerheid zeggen of alles goed komt - zei Gudzińska-Adamczyk.

SMS-bericht van TVN24

In een gesprek met TVN24-verslaggever Katarzyna Czuprynska-Chabros op vrijdag, bevestigde Magdalena Gudzinska-Adamczyk dat ze nog steeds in het ziekenhuis lag.

"Ik lig nog steeds in het ziekenhuis, ik heb problemen met mijn stem en met het doorslikken van voedsel, zwelling van het slijmvlies van mijn bovenste luchtwegen," schreef ze in een sms aan een collega van Magdalena Gudzinska-Adamczyk. - schreef ze in een sms aan een verslaggever van TVN24.

Het slachtoffer voegde eraan toe dat ze ook een "ernstige verergering van bronchiale astma" heeft. "Het oog is gelukkig niet blijvend beschadigd, alleen ernstig geïrriteerd". - vertelde ze aan Katarzyna Czuprynska-Chabros.

Gudzinska-Adamczyk schreef ook dat ze "weet wat er in Wroclaw is gebeurd". "Ik ben er nog meer verdrietig en boos over. Ik denk dat we als samenleving geen zinloze agressie door de vingers willen zien? Vooral mijn religie legt zijn principes niet op aan iemand van buitenaf, het overtuigt of bekeert niet, waar zijn wij dan schuldig aan?" - vroeg ze retorisch.

Vrijdag zei de burgemeester van Wrocław, Jacek Sutryk, in een bericht op Facebook dat de avond ervoor vijf gemaskerde daders de kandelaar beklommen, de Israëlische vlag tevoorschijn haalden en deze in brand staken.

"Ik geloofde tot het einde dat niemand zou willen en het niet eens in hun hoofd zou opkomen om parlementslid Braun en zijn brandblusser van een paar dagen geleden in het Poolse parlement te 'evenaren'. Maar ik had het mis," - verklaarde Sutryk.

"Alles wat ik in de ogen van deze man zag was haat".

Magdalena Gudzinska-Adamczyk zei over het gedrag van Braun dat ze niet de indruk had dat "het iemand was die door het lint ging". - Ik ben al vele jaren arts en heb te maken gehad met geesteszieke mensen of mensen die psychoactieve stoffen hadden gebruikt. Het enige wat ik in de ogen van deze man zag, was haat," verklaarde ze.

- Meneer Braun zei tegen me dat ik en mensen zoals ik een schande zijn en dat ik geen vrouw ben. Maar ik ken mezelf, ik weet wie ik ben en wat ik de maatschappij te bieden heb. Ik behandel de woorden van een boze man volgens het advies van professor Bartoszewski - het is alsof een dronken persoon over me heen kotste in de bus. Walgelijk, onaangenaam, maar het zal mijn gevoel van eigenwaarde niet aantasten," zei ze.

"Het roept bij mij een gevoel van onzekerheid op".

Gevraagd naar de politieke toekomst van Braun, zei Gudzinska-Adamczyk dat "iedereen stemt volgens zijn eigen geweten".

- Het is triest dat agressie en haat en absurde beschuldigingen van 'satanisme' op een feestdag die zelfs Jezus vierde, tenslotte liggen de wortels van het christendom in het jodendom, een positieve reactie krijgen. Het wekt bij mij ook een gevoel van onveiligheid op. Slogans van religieuze haat in combinatie met utopische, in tijden van crisis, visioenen van een belastingparadijs, heeft de universele geschiedenis al gekend," zei ze.

In deze context beoordeelde ze ook de online fondsenwerving voor Braun. - Het is heel slecht hoe mensen geweld accepteren en steunen. Omdat het geweld was, niet alleen tegen mij, niet alleen tegen Poolse Joden, maar tegen de hele Sejm-gemeenschap en tegen Polen, waar de grondwet religieuze vervolging verbiedt, voegde ze eraan toe.

Auteur:  pp,tas/ft,mrz

Bron: "Fakt", tvn24.pl przez pp,tas/ft,mrz[    język po Polsku

Pieszyce

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich     @OmzRi

JACEK ĆWIĘKA Z KONFEDERACJI ZATRZYMANY Jacek Ćwięka został w dniu dzisiejszym zatrzymany przez policję w związku z przestępczymi treściami jakie pojawiła się na jego kontach. Mamy więcej jego przestępczych wpisów z poprzednich miesięcy. Najwyraźniej miał seryjnego "hakera" ;)

JACEK ĆWIĘKA VAN CONFEDERATIE GEARRESTEERD Jacek Ćwęka werd vandaag door de politie aangehouden in verband met criminele inhoud die op zijn accounts verscheen. We hebben meer van zijn criminele inzendingen van voorgaande maanden. Blijkbaar had hij een seriële "hacker" ;)

Pieszyce

Confederatie op de rand van desintegratie
Braun's aanval desintegreert de omgeving

16 december 2023 

De aanval van Grzegorz Braun op de jaarlijkse - al 17 jaar - ceremonie in de Sejm heeft niet alleen een internationaal schandaal veroorzaakt, maar heeft ook de Confederatie in een tragische situatie gebracht. Het heeft verschillende zwakke punten van de partij zeer hard getroffen.

Krzysztof Bosak, die plaatsvervangend Sejmvoorzitter is, was aanvankelijk erg blij met de hele gebeurtenis. Het leek hem dat alles op zijn plaats zou vallen en, na de eerste uitingen van verontwaardiging, de kwestie zou afzwakken en de aanhangers van de Confederatie zou drijven. Maar dat gebeurde niet en de internationale repercussies waren zo groot dat hij zich plotseling realiseerde hoe groot de fout van Braun was en hoeveel schade hij zichzelf had berokkend. Bosak houdt namelijk van de rol van plaatsvervangend voorzitter en de privileges die daarbij horen - een kantoor, een secretaresse, een auto en extra geld. Bosak, die nog nooit in zijn leven zulke luxe heeft gehad, is in paniek als hij ze kwijtraakt. Hij heeft een voorliefde voor macht ontwikkeld, hoewel hij eerder heeft gesproken over het omdraaien van de rollen.

Wipler en de Metnzen die hij controleert zijn daarentegen bang voor de uittocht van de aanhangers van Braun, die een kleine maar luidruchtige groep mensen heeft die zelfs de domste acties steunt. De Confederatie functioneert nog niet goed in de nieuwe parlementaire realiteit en valt nu al uit elkaar. En het zal waarschijnlijk zover komen, want Braun heeft iets onvergeeflijks gedaan en er is geen weg terug naar hoe het was.

Bron: wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich   @OmzRi

ĆWIĘKA USŁYSZAŁ ZARZUTY Współpracownik Brauna Jacek Ćwięka dostał przed chwilą zarzuty karne, grozi do 8 lat bezwzględnego pozbawienia wolności. Policja ustaliła, że Ćwięka kłamał zgłaszając rzekome włamanie na konto w mediach społecznościowych z którego wszczęto alarm bombowy.

ĆWIĘKA hoorde de beschuldigingen De medewerker van Braun, Jacek Ćwęka, is zojuist aangeklaagd voor strafrechtelijke vervolging en riskeert do 8 jarenlange absolute gevangenisstraf. De politie stelde vast dat Ćwęka had gelogen toen hij melding maakte van het vermeende hacken van het socialemedia-account van waaruit het bomalarm was gestart.

Pieszyce

Grzegorz Braun schandaal. Polen willen dat het parlementslid zijn zetel verliest [SONDAGE]

27 december 2023

De meeste Polen (63%) vinden dat Confederatieparlementslid Grzegorz Braun, na het doven van Chanoeka-kaarsen met een brandblusser in de Sejm, geen parlementslid meer zou mogen zijn, volgens de laatste opiniepeiling van het Pollster Research Institute voor de Super Express.

Uit de peiling blijkt dat de meerderheid van de Polen vindt dat Grzegorz Braun, nadat hij Chanoeka-kaarsen had gedoofd met een brandblusser in de Sejm, geen parlementslid meer zou mogen zijn. Maar liefst 63 procent van de ondervraagden was er voorstander van dat de politicus zijn parlementszetel zou verliezen. 23 procent van de ondervraagden was een tegengestelde mening toegedaan en 14 procent koos het antwoord 'weet niet'.

De enquête werd op 17 december 2023 uitgevoerd volgens de CAWI-methode bij een steekproef van 1.033 volwassen Polen.

Schandaal in de Sejm. Grzegorz Braun doofde een Chanoeka menora met een brandblusser

Op 12 december doofde parlementslid Braun met een poederblusser de Chanoeka-kaarsen die waren aangestoken tijdens een ceremonie in de Sejm. Hij verscheen vervolgens op het podium van de Sejm terwijl vice-voorzitter Krzysztof Bosak van de Confederatie de vergadering voorzat. Het voorzitterschap van de vergadering werd overgenomen door voorzitter Szymon Holownia, die Braun uitsloot van de vergadering en aankondigde dat er een motie tegen hem zou worden ingediend bij het Openbaar Ministerie voor, onder andere, het verstoren van een religieuze rite. Holownia kondigde ook aan dat het presidium van de Sejm Braun had gestraft door hem de helft van zijn emolument voor drie maanden en zijn volledige dagvergoeding voor zes maanden te ontnemen.

Grzegorz Braun is ook geschorst uit de club van de Confederatie en mag niet meer spreken vanaf het podium van de Sejm. Sommige politici vinden de acties van de Confederatie onvoldoende en eisen dat Braun uit de Confederatieclub wordt gezet.

Auteur:    MBR

Bron: PAP,  wiadomosci.onet.pl przez MBR      jezyk po Polsku

Pieszyce

#Belarus  #Ukraine      @propeertys

Sejmowa Komisja Regulaminowa i Spraw Poselskich poparła wniosek prokuratury o uchylenie immunitetu Grzegorzowi Braunowi w związku z zarzutami karnymi za przestępstwa których się dopuścił ( 6 zarzutów )

De Sejm-commissie voor Reglements- en Plaatsvervangende Zaken steunde het voorstel van de aanklager om de immuniteit van Grzegorz Braun op te heffen in verband met strafrechtelijke vervolging voor misdaden die hij had begaan (6 aanklachten)

Tijdens de Sejmzitting van vandaag, werd na de tweede lezing gestemd en besloten dat het OM de zaak over gaat nemen. Zijn mandaat is nog niet ingetrokken.