Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Sterke woorden over Duda. Het is goed dat ze eindelijk gevallen zijn!

Gestart door Pieszyce, 3 april 2024, 00:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Sterke woorden over Duda. Het is goed dat ze eindelijk gevallen zijn!

2 maart 2024

Het bizarre politieke gedrag van Andrzej Duda heeft eindelijk een passende reactie gekregen. Het is goed dat zulke woorden in het openbaar zijn gezegd! De president heeft tenslotte zijn veto uitgesproken over het amendement op de farmaceutische wet.

- Dit is de mening van de heer Duda, die overigens bekend staat om zijn vrouwenhaat, over vrouwen, die hij, naar ik vermoed, beschouwt als onvolwassen wezens in het algemeen, en in het bijzonder tieners (...) Hij heeft laten zien hoe dit hele kamp van Wet en Rechtvaardigheid eruitziet - onder het mom van hypocrisie slaan ze opnieuw vrouwen en hun veiligheid, omdat de morning-afterpil een vrouw die zich in een crisis, een noodsituatie bevindt, van zo'n vangnet moet voorzien," beoordeelde Barbara Nowacka.

- Ik herinner me dat president Duda op veel momenten suggereerde dat hij de abortuswet zou liberaliseren. Maar hij was zo zwak dat zelfs het parlement, waarin zijn voormalige partij een meerderheid had, het niet eens indiende. (...) Hij gebruikte zijn leeftijd als voorwendsel om vrouwen opnieuw te slaan," voegde Nowacka eraan toe.

Noch de president zelf, noch zijn kanselarij reageerden op deze woorden. Tja, want wat zouden ze kunnen zeggen? Iedereen weet wat de waarheid is.

Bron:  wiesci24.pl     jÄ™zyk po Polsku