Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Is Duda, nog bij zijn verstand??

Gestart door Pieszyce, 10 januari 2024, 13:55

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Is Duda, nog bij zijn verstand??

De president moet snel vervangen worden, de domheid is stuitend.

Van de assistenten van M.K. en M.W. kun je aannemen dat ze net zo erg zijn als hun bazen, immers adviseurs bedenken zake en ministers voeren ze na goedkeuring uit. NU zijn het ineens pro- staatspatriotten? ZUM Kotzen Duda, vraag me af wat je voor die beslissing gedronken hebt, bier of sterker??

Kancelaria Prezydenta   @prezydentpl

Uroczystość powołania Błażeja Pobożego oraz Stanisława Żaryna na doradców Prezydenta RP. #PAD: Macie panowie za sobą wielkie doświadczenie i cechujecie się rzetelnością wykonywania powierzonych zadań. Najlepszym dowodem na Wasz propaństwowy patriotyzm jest to, że współpracowaliście w ostatnich latach z Ministrami Mariuszem Kamińskim i Maciejem Wąsikiem. Naszym zadaniem jest praca dla Rzeczypospolitej Polskiej. Nie mam wątpliwości, że zrealizujecie tę misję jak najlepiej.

Ceremonie van benoeming van Błażej Poboży en Stanisław Żaryn als adviseurs van de president van de Republiek Polen. #PAD : Jullie heren hebben veel ervaring achter de rug en jullie zijn betrouwbaar in het uitvoeren van de toegewezen taken. Het beste bewijs van uw pro-staatspatriottisme is het feit dat u de afgelopen jaren hebt samengewerkt met de ministers Mariusz Kamiński en Maciej Wąsik. Het is onze taak om voor de Republiek Polen te werken. Ik twijfel er niet aan dat je deze missie zo goed mogelijk zult voltooien.

Pieszyce

Kamiński gratie nooit gebeurd? Duda heeft een nieuw probleem

9 januari 2024 

Andrzej Duda heeft waarschijnlijk de wet overtreden door Mariusz Kamiński gratie te verlenen zonder gratieverzoek. Een dergelijke mogelijkheid bestaat echter niet voor de president, dus men kan vermoeden dat er geen gratieverlening plaatsvindt. Waarom? Omdat de president niet wil onthullen of er een gratieverzoek is ingediend.

De deal van de president valt uit elkaar. Andrzej "Balpen" Duda heeft waarschijnlijk enkele jaren geleden illegaal gratie verleend aan Kamiński. Waarom? Het blijkt dat het kantoor van de president geen antwoord wil geven op de vraag of de president het verzoek heeft ontvangen. Het is mogelijk dat hij het niet heeft ontvangen. En als het verzoek er niet is, dan kan er geen gratie verleend worden.

- Mariusz Kamiński heeft ooit gezegd dat hij geen clementieverzoek zou indienen. En toch, zonder een clementieverzoek kan de president geen gratie verlenen. Dus vroeg ik het kantoor van de president wie Kaminński's gratie had aangevraagd. Ze schreven me terug dat... ze het niet wilden zeggen," onthulde Piotr Leski.

Bron:  wiesci24.pl    jezyk po Polsku

Pieszyce

5 jaar gevangenisstraf voor Duda
Dat is hoeveel hij te wachten staat voor het helpen van criminelen van PiS

9 januari 2024 

Cel Plus.

Andrzej Duda en de medewerkers van het Gouverneurspaleis riskeren tot 5 jaar gevangenisstraf voor het verbergen van Mariusz Kamiński en Maciej Wąsik.

Mikołaj Małecki, PhD: Het verbergen van Kamiński en Wąsik, die de politie verplicht is vast te houden om hun gevangenisstraf uit te voeren, vormt een misdrijf van ondersteuning. Wie de strafprocedure belemmert, in het bijzonder de dader verbergt (in welk gebouw dan ook), wordt gestraft met een gevangenisstraf van maximaal 5 jaar (239 van het Wetboek van Strafrecht).

Advocaat Roman Giertych: De president van de Republiek Polen pleegt het misdrijf van medeplichtigheid op grond van artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht omdat hij de veroordeelde verbergt. Dit is ongelooflijk, zelfs voor PiS.

Bron:  wiesci24.pl     jezyk po Polsku

Pieszyce

Duda heeft herhaaldelijk de eed gebroken die hij bij zijn aantreden heeft afgelegd.

11 januari 2024

– Als ik het ambt van president van de Republiek Polen op mij neem, door de wil van de natie, zweer ik plechtig dat ik trouw zal zijn aan de bepalingen van de grondwet, dat ik standvastig de waardigheid van de natie, de onafhankelijkheid en de veiligheid van de natie zal beschermen. De staat, en het welzijn van het vaderland en het welzijn van zijn burgers zullen altijd mijn hoogste verplichting zijn – dit is de eed die de president heeft afgelegd. Dit zijn niet alleen loze woorden, het is een belofte die Duda heeft gebroken en dit kan de basis vormen voor zijn ontslag uit het ambt van president.

Waarom?

Duda slaagde er in de volgende opzichten niet in zijn eed te houden:

• het welzijn van de natie is niet haar hoogste gebod. Kaczyński's bevelen zijn van het hoogste niveau,
  • beschermt de onafhankelijkheid en veiligheid van Polen niet standvastig, omdat het PiS in staat stelde contact op te nemen met de vijanden van Polen, waaronder het volk van Poetin;
  • het welzijn van het vaderland is niet zijn hoogste imperatief, omdat PiS herhaaldelijk het welzijn van het vaderland boven het welzijn van het vaderland heeft gesteld.

• De president van de Republiek kan voor het Staatstribunaal worden gedaagd wegens overtreding van de grondwet, van een wet of wegens het begaan van een strafbaar feit.
  • De president van de Republiek kan voor het Staatstribunaal worden gebracht door een resolutie van de Nationale Vergadering aangenomen met een meerderheid van ten minste 2/3 van de stemmen van het statutair aantal leden van de Nationale Vergadering op verzoek van ten minste 140 leden van de Nationale Vergadering.
  • Vanaf de datum van aanneming van de resolutie over de inbeschuldigingstelling van de President van de Republiek voor het Staatstribunaal, wordt de uitoefening van het ambt van de President van de Republiek opgeschort. Het bepaalde in artikel 131 is van overeenkomstige toepassing.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Kancelaria Prezydenta    @prezydentpl

Trwa spotkanie Prezydenta @AndrzejDuda z żonami Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika.

De president @AndrzejDuda heeft een ontmoeting met de vrouwen van Mariusz Kamiński en Maciej Wąsik.

Video:  https://twitter.com/i/status/1745438956643135997

Tadzik  #RadioRebeliant #ProjektNowaPolska      @tadeusz_tadzik

Z żoną i synem Andrzeja Leppera też się spotkasz???

Ontmoet jij ook de vrouw en zoon van Andrzej Lepper???

Pieszyce

Duda's vreemde woorden 
Wat verwacht hij dat er gaat gebeuren!

14 januari 2024 

Andrzej Duda lijkt het vertrouwen in de "kracht" van Wet en Rechtvaardigheid te hebben verloren. Want hij is zijn heil gaan zoeken in de PSL.

- Wincenty Witos wilde een vrij, soeverein, onafhankelijk, democratisch Polen zonder de ziektes die het aantasten, zoals onder andere corruptie. [Hij wist hoe zulke fenomenen de staat vernietigen en dat ze uit alle macht gestigmatiseerd moesten worden," zei Duda. Gelijk hebben, overigens.

Alleen behandelde Duda deze woorden blijkbaar als een aanmoediging voor de PSL om... PiS te steunen. Vooral in de zaak Kamiński en Wąsik.

De president is blijkbaar gewoon vergeten dat de corruptie die de staat de afgelopen jaren heeft verwoest, steevast verband houdt met de rechtsstaat. En in de PSL weten ze dat heel goed.

Bron:  wiesci24.pl        język po Polsku