Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Bizarre toespraak van Kaczyński. Wat wilde de PiS-president zeggen?

Gestart door Pieszyce, 25 november 2024, 23:28

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Bizarre toespraak van Kaczyński. Wat wilde de PiS-president zeggen?

24 november 2024

Jarosław Kaczyński was aanwezig bij het gala van vandaag, vol ongelukken, waarbij de PiS-kandidaat voor de presidentsverkiezingen werd voorgesteld. Die ervoor zorgde dat iedereen wist wie de belangrijkste in de kamer was.

– Ik ben niet de belangrijkste held van onze bijeenkomst van vandaag – zei de leider van de grootste oppositiepartij. Alsof iemand daar anders over zou kunnen denken.

Toen begon hij de "niet-partij-PiS-aanhanger", dat wil zeggen Karol Nawrocki, te prijzen.

– De beslissing was gebaseerd op de persoonlijke voordelen van Dr. Nawrocki, grote voordelen - het levenspad, maar ook het feit dat we vandaag een speciale staat hebben, die helaas kan worden omschreven als een interne oorlog: Pools-Pools. Wij willen deze oorlog niet. Ik wil je dit duidelijk vertellen, betoogde Jarosław Kaczyński.

Ik vraag me af wie deze oorlog is begonnen? Misschien herinnert Kaczyński zich dit niet meer?

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Bobal

Die populistische politici moeten eens normaal gaan doen. In een democratie heb je mensen die het met je eens zijn en die een andere mening hebben. Dat zijn niet meteen verraders of vijanden met wie je in oorlog bent maar medemensen met wie je met gezond verstand een discussie aan kan gaan. En hier wil ik het bij laten, eenieder kan vast wel wat namen erbij bedenken...........

Pieszyce

Met deze sekte voer ik geen discussie meer.
Zelfs in familiekring heb ik afscheid genomen omdat ik niet op een plaats wil blijven staan.

Als je naar ze luistert, lijkt het wel een Grammofoonplaat met een barst er in.
Niets nieuws onder de zon.

Zelfs als ik stel: "Er liggen bewijzen op een hoge stapel dat jullie als lid en stemmer, bestolen en bedrogen worden. Zij hebben alles en jullie mogen zwijgen wordt niet geaccepteerd.

Ik heb eens naar een zwager een 4 cm dik dossier gestuurd, zinloos, hij blijft de eend steunen. >:(