Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Tusk raakte Duda nauwkeurig

Gestart door Pieszyce, 1 februari 2024, 00:32

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Tusk raakte Duda nauwkeurig
De president was verbijsterd

31 januari 2024

Andrzej Duda, zijn talrijke 'adviseurs' en ten slotte Jarosław Kaczyński zelf willen graag duidelijk maken dat ze vervroegde verkiezingen willen. En ze voelen zich er waarschijnlijk goed bij, in de hoop dat dergelijke gesprekken bevestigen dat ze nog steeds belangrijk zijn in de Poolse politiek.

En deze wedstrijden werden vandaag onderbroken door Donald Tusk. Ik laat beide PiS-politici hun plaats in de rij zien.

– Als president Andrzej Duda, op verzoek van Jarosław Kaczyński, op enigerlei wijze zou proberen de betaling van de salarissen van mensen te blokkeren, zullen we misschien samen met zijn coalitiepartners onmiddellijk een besluit nemen om de ambtstermijn van het parlement te verkorten en nieuwe verkiezingen uit te schrijven – zei de premier.

– Ik denk niet dat de president tot een dergelijke stap zou besluiten. Dit zou een irrationele zet zijn. Ik weet dat dit de tweede en laatste ambtstermijn van de president is, dus misschien geeft hij niets om de publieke opinie, maar ik zie er niet uit als een man die degenen wil irriteren die wachten op loonsverhogingen, voegde hij eraan toe.

Bron: https://wiesci24.pl/2024/01/30/tusk-celnie-uderzyl-w-dude-prezydenta-zatkalo/]wiesci24.pl[/url]     język po Polsku