Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het succes van Owsiak. Ze hadden dit niet verwacht in de Nowogrodzkastraat

Gestart door Pieszyce, 26 januari 2025, 01:05

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het succes van Owsiak. Ze hadden dit niet verwacht in de Nowogrodzkastraat

25 januari 2025

Zaterdag publiceerde Jerzy Owsiak, voorzitter van de Great Orchestra of Christmas Charity Foundation (WOŚP), een emotioneel bericht op zijn Facebook-profiel waarin hij verwijst naar de kritiek en haat in de media tegen het orkest. In zijn verklaring richtte Owsiak zich tot televisiestations en portalen die naar zijn mening een negatieve campagne voerden tegen WOŚP, waaronder: TV Republika en wPolsce24.

"Uw boze, boze en hatelijke angstcampagne jegens het orkest heeft één effect teweeggebracht, zeer verrassend voor u, maar voorspelbaar voor ons. Morgen spelen we de finale, en op onze rekening staat al 38.392.158 złoty (ruim 5 miljoen PLN meer dan een jaar geleden op dit moment) aan gedeclareerde en daadwerkelijke betalingen", schreef Owsiak.

Hij benadrukte dat WOŚP, ondanks de negatieve mediacampagne, een aanzienlijke stijging van het aantal donaties registreerde. Zoals hij opmerkte, besloten veel mensen het orkest te steunen als reactie op de haat, waarbij ze zelfs twee keer zoveel doneerden als oorspronkelijk gepland. Owsiak citeerde ook gegevens uit het rapport van het Institute of Media Monitoring, volgens welke in de periode van 1 tot 12 januari 2025 alleen negatieve informatie over het Great Orchestra of Christmas Charity in de media verscheen.

Jerzy Owsiak verwees ook naar de door critici georganiseerde campagne "Ik geef niet aan Owsiak, ik steun de Republiek", waarbij hij wees op het verschil tussen de doelstellingen van de collecties. "Tegelijkertijd zamelt u geld in voor een nieuwe studio, en wij zamelen geld in voor apparatuur voor kinderoncologie en hematologie", schreef Owsiak, waarbij hij benadrukte dat alle fondsen die door het Great Orchestra of Christmas Charity worden ingezameld, aan goede doelen worden toegewezen.

De voorzitter van WOŚP benadrukte ook de transparantie van de activiteiten van de Stichting en de effectiviteit ervan. "En zelfs als we in de Finale misschien twee keer zoveel, of misschien drie keer zoveel inzamelen als vandaag, zullen we, zoals altijd, elke cent uitgeven aan uitrusting. Die jij en je niet-afgekeurde vrienden ook zullen gebruiken!"

In zijn inzending deed Owsiak een beroep op critici om de activiteiten van het Great Orchestra of Christmas Charity te waarderen en het enthousiasme, de solidariteit en de betrokkenheid van de samenleving te proberen begrijpen.

"En nu een belangrijke opmerking! Als je geld wilt inzamelen voor deze studio, kijk dan eens hoe wij, dat wil zeggen Polen, het hier aan de Vistula-rivier en over de hele wereld doen! Het zal moeilijk zijn, maar probeer deze kleuren, vreugde, betrokkenheid, vrijwilligerswerk en empathie te omarmen! En probeer niet te onderbreken!" – schreef hij.

Aan het einde van zijn post bedankte Owsiak iedereen die WOŚP steunt en, ondanks de haat, betrokken raakt bij de campagne. "Ik bied mijn excuses aan aan alle goede mensen die hun spellen, ideeën en veilingen hebben ingediend, en aan wie de vuile vinger van haat hun centen heeft toegeworpen! Wij geven niet op! Morgen spelen we als nooit tevoren!!! Ik hou van je en dat is alles!

Bron:  wiescii24.pl    język po Polsku

Nemo.omen

Mijn echtgenote is één van de mensen die ten gevolge van de onzinkritieken dit jaar veel meer heeft gegeven aan WOSP en ik vind dat meer dan terecht

torun marcel

Toen ik vanmorgen een gift gaf zei een van de parochianen dat
ik dat niet had mogen doen vanwege een negatief advies van de
kerk. Gekker moet het niet worden. 

Bobal

Citaat van: Nemo.omen op 26 januari 2025, 13:04 Mijn echtgenote is één van de mensen die ten gevolge van de onzinkritieken dit jaar veel meer heeft gegeven aan WOSP en ik vind dat meer dan terecht

Goed zo,👍 ,wij deden dat ook!

Bobal

Citaat van: torun marcel op 26 januari 2025, 15:33 Toen ik vanmorgen een gift gaf zei een van de parochianen dat
ik dat niet had mogen doen vanwege een negatief advies van de
kerk. Gekker moet het niet worden. 

De beste reclame voor atheïsme, en ze doen het zelf :-\