Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Gerenommeerde raadsheer stapt uit Senaatsverkiezing: voor Polen, voor de Polen

Gestart door Pieszyce, 19 augustus 2023, 23:20

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Gerenommeerde raadsheer stapt uit Senaatsverkiezing: voor Polen, voor de Polen
"Laat de PiSianen alvast hun koffers pakken"

19 augustus 2023

- Beste vrienden. Het was geen gemakkelijke beslissing, maar ik doe niet mee aan de senaatsverkiezingen. Ik kan niet, terwijl ik Tusk vertegenwoordig in de rechtbank, tegen een kandidaat ingaan die door hem is goedgekeurd in een verkiezing en in een verkiezing waarin het lot van Polen op het spel staat," schreef Roman Giertych.

- De leider van de oppositie is Donald Tusk, of je dat nu leuk vindt of niet. (Het is jammer dat een paar gasten dit feit niet eerder hebben opgemerkt, want dan hadden we vandaag rustig kunnen aftellen naar de verkiezingen). Aangezien hij de beslissing heeft genomen om de lijsten op deze manier vorm te geven, en ik al jaren met hem samenwerk, moet ik dat respecteren.

- Het tweede argument was dat de peilingen mijn overwinning aangaven, maar dat de stemmen zich desondanks splitsten en dat met een ongunstige verdeling en het begin van een extra persoon, bijvoorbeeld mevrouw Senyszyn, een PiS-kandidaat binnen zou kunnen komen. Dat zou ik mezelf nooit hebben vergeven. Ik hoop dat dit voorbeeld van het opgeven van persoonlijke ambities een goede bijdrage van mij zal zijn aan deze Poolse politiek. Op mijn YouTube heb ik meer uitgelegd over de redenen en de hele context. Nu zal ik nog meer betrokken raken bij het "Netwerk voor Verkiezingen".

- Samen gaan we voor een grote overwinning op 15.10 en samen zullen we PiS ter verantwoording roepen. Ook zullen we de PO-ers in de gaten houden... Zodat niemand ontbreekt als er gestemd wordt over het Staatstribunaal voor de PiSianen. Bedankt allemaal voor jullie steun en bemoedigende woorden. Nu de laatste rechte lijn naar de verkiezingen. Laat de PiSowcy alvast hun koffers pakken," besloot Giertych.

Bron: wiesci24.pl      język po Polsku