Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Dagmara Adamiak: Ik voel me vernederd door de woorden van Kaczyński

Gestart door Pieszyce, 19 augustus 2023, 00:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Dagmara Adamiak: Ik voel me vernederd door de woorden van Kaczyński
Ik beschuldig hem

Jaroslaw Kaczyński
16 augustus 2023
Paulina Nodzyńska realisatie Aleksander Rajewski

Activiste Dagmara Adamiak heeft een privé-aanklacht ingediend tegen de president van Wet en Rechtvaardigheid (PiS) voor zijn woorden over "vrouwen die in de nek gieten". Tijdens de parlementaire commissie voor parlementaire zaken bespotten PiS-parlementsleden haar. - Misschien giet de dame in de nek en voelde ze zich daarom beledigd? Maar zo zie je er niet uit," verklaarde Marek Suski.

"Als er zo'n toestand wordt gehandhaafd dat meisjes, jonge vrouwen tegen de leeftijd van 25 evenveel drinken als hun leeftijdsgenoten, dan zullen er geen kinderen zijn. Een man moet gemiddeld 20 jaar overmatig drinken om in alcoholisme te vervallen. En een vrouw slechts twee jaar [hier haalde de voorzitter van PiS de woorden aan van een 'alcoholisme-expert' die hij ooit hoorde]. Ik ben geen voorstander van heel vroeg moederschap, een vrouw moet ook rijpen om een goede moeder te zijn. Maar als ze op 25-jarige leeftijd haar nek volgiet..." - Dit waren de woorden die Jarosław Kaczyński afgelopen november uitsprak tijdens zijn rondreis door Polen. Hij was op dat moment toevallig in Ełk.

Betaalmuur:

Bron:  wyborcza.pl przez Paulina Nodzyńska realisatie Aleksander Rajewski      język po Polsku