Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Zelfs PiS weet dit "Zwakke lijsten uitgegeven"

Gestart door Pieszyce, 12 maart 2024, 23:28

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Zelfs PiS weet dit "Zwakke lijsten uitgegeven"

11 maart 2024

citaatfoto:   wiesci24.pl

Niemand heeft de illusie dat PiS de komende lokale verkiezingen zal verliezen. En duidelijker dan de parlementaire vergadering van oktober. Ze zien het zelfs al in PiS.

– Nog maar een paar weken geleden dacht ik dat [Wet en Rechtvaardigheid – red.] een grote kans had om te winnen en een heel goed resultaat te behalen [bij de gemeenteraadsverkiezingen – red.]. De verwachtingen zijn lager, de opkomst zal lager zijn en het centrumrechtse electoraat kan zich mobiliseren. Ik heb echter de lijsten in de provincie Łódź gezien en die zijn erg zwak. Nog zwakker dan bij de Sejm-verkiezingen, aldus Marcin Mastalerek.

– Naar mijn mening zijn de lijsten voor de regionale raad, althans in de provincie Łódź, zo zwak dat PiS daar 4 of zelfs 5 procent kan winnen. zwakker resultaat. Mensen stemmen op kandidaten. Dit is de reden waarom PSL altijd zulke hoge resultaten heeft behaald in de lokale vergadering en lokale verkiezingen. PiS heeft zeer zwakke lijsten uitgegeven, ze maken een grote fout - voegde het hoofd van het kantoor van de president eraan toe.

Naar onze mening presenteerde PiS geen zwakke lijsten. Deze partij heeft simpelweg slechts zwakke kandidaten.

Bron:   wiesci24.pl      język po Polsku