Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het kan niet grappiger

Gestart door Pieszyce, 17 november 2023, 00:44

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het kan niet grappiger
Parlementsleden voor Wet en Rechtvaardigheid vrezen Morawiecki's voorstellen

16 november 2023

De aandacht van de media wordt getrokken door Morawicki's af en toe uitgesproken overtuiging dat hij er opnieuw in zal slagen een regering te vormen. En dat hij de ontbrekende parlementsleden daarvoor zal krijgen.

Wat echter minder bekend is, is dat Morawiecki moeite heeft om bereidwillige ministers binnen Wet en Rechtvaardigheid zelf te vinden. Kamerleden van Kaczyński zijn zelfs bang voor zo'n voorstel, niet zonder reden omdat ze het beschouwen als het begin van het einde van hun politieke carrière.

- Nee, ik heb geen voorstel ontvangen en ik hoop dat ik dat ook niet zal krijgen, want het zal een voorstel zijn om in een politiek theater te spelen met het besef van het podium te vallen,' vertelt een belangrijk parlementslid van Wet en Rechtvaardigheid aan Wirtualna Polska.

- Ik kan ploegen, dan word ik misschien minister van Landbouw, voegt een ander eraan toe.

Blijkbaar hebben de gewone parlementsleden van Verenigd Rechts meer olie in hun hoofd dan de partijleiders.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Suski liet zich meeslepen en zei te veel. Zal hij problemen krijgen in de partij?

16 november 2023

De officiële lijn van Wet en Rechtvaardigheid is dat de verkiezingen zijn gewonnen en dat Mateusz Morawiecki de regering vormt. En deze beweringen werden gelogen door... Marek Suski. Een naaste medewerker van Jarosław Kaczyński.

– Natuurlijk is de zoektocht aan de gang – Suski zei vandaag over het vormen van een regering. – En waar vinden ze plaats? – vroeg een journalist van TvN 24. – In onze gedachten – zei het PiS-parlementslid. – En zijn ze met iemands geest getrouwd? – vroeg de journalist. – En we moeten het vragen aan degenen die zich dat afvragen – zei de parlementariër.

– Overtuig, overtuig en overtuig nog eens. Verantwoordelijkheid voor het land en het serieus nemen van de belofte van het parlementslid om de soevereiniteit te beschermen - parlementslid Suski onthulde de strategie van zijn partij.

Dit betekent dat de regering van Morawiecki simpelweg niet gevormd zal worden. De Polen weten er al sinds 15 oktober van, maar het kan een schok zijn voor de steeds minder PiS-aanhangers. Vooral sinds Kaczyński's handlanger het toegaf.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku