Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Gabriel Lazarek aan Andrzej Duda: Je bent geen president en ook nooit geweest

Gestart door Pieszyce, 3 januari 2023, 18:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Gabriel Lazarek aan Andrzej Duda: Je bent geen president en bent dat ook nooit geweest voor de Polen.
13. Feb 2020 at 23:26

Gabriel Lazarek aan Andrzej Duda: Je bent geen president en bent dat ook nooit geweest voor de Polen.
Je bent een leugenaar en een meineed.

11 februari 2020

Mijnheer Duda!

Verwacht je een eerlijke campagne? Ben je gestoord door mensen die naar je fluiten? Heeft het je familie geraakt?

Misschien moeten we het hebben over de heer Paweł Adamowicz, die werd gedood door de boegeroep van uw groep? Waarom praten we
niet over zijn familie?

Waarom praten we niet over het vals spelen tegen de heer Grodzki of de heer Juszczyszyn? Of misschien praten we over Mr. Brejza en
 zijn vader? Of over de beelden van mensen die aan de galg hangen?

Of misschien over de belofte om het hoofd van de boodschapper te scheren? Of over protesterende vrouwen die lompen noemt?

Misschien over "Tuig die de broer hebben vermoord"? Of de leraren en artsen die aangevallen werden op TVP?

Misschien kunnen we het ook hebben over de beelden van privépersonen die, net als gevaarlijke criminelen, in het "Nieuws" werden
gepresenteerd na het protest, op TVP?

Hoe zit het met LGBT mensen en hun families die zich al zorgen maken over hun leven vanwege jou? Hoe zit het met de families van
mensen met een handicap waarvoor u een regelmatige campagne voert?

Misschien zou je nadenken over hoe je je zou voelen als uw familie zo behandeld zou worden?

Je wordt de president van Polen genoemd. Ben je ooit voor deze mensen opgekomen?

Hou je niet van de fluitjes? Het zijn de fluitjes van de verontwaardiging van de Polen waarmee u en de groep waarmee u alles ondertekent terwijl u vliegt,
regelmatig uw gezicht afvegen.

Wil je een eerlijke campagne? Begin met jezelf. Of wil je weer in Godsnaam op de Grondwet zweren en hem weer verbreken? Is dit de eerlijke
campagne?

U bent geen Poolse president en bent dat ook nooit geweest. Je bent een leugenaar en een meineed pleger.

U bent de president van een groep die de meerderheid van de bevolking misbruikt, alleen maar om hen te onderwerpen en de fundamenten van
de democratie te vernietigen, zodat niemand naar u durft te fluiten.

Ik schrijf dit als Poolse, Moeder, Vrouw, Mens.

Je hebt me honderden keren beledigd tijdens deze vijf jaar van het presidentschap. Ik heb ook een gezin. En ik ben van plan om het ook te beschermen.
Vooral van mensen zoals jij. Daarom ga ik zo hard als ik kan fluiten en schreeuw ik met mijn hele keel dat je gaat zitten voor je schandelijke daden.
En ik hoop dat duizenden Polen het zullen doen, waar je ook verschijnt.

Het spijt me dat je familie hier last van heeft. Maar je moet je excuses aanbieden aan hun, want wat er met hen gebeurt is allemaal
jouw schuld.

Gabriela Lazarek

Bron: thefad.pl przez Gabriela Lazarek   język po Polsku