Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ongelooflijk wat er gevonden is in de browsergeschiedenis van de senator!

Gestart door Pieszyce, 11 januari 2023, 21:03

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ongelooflijk wat er gevonden is in de browsergeschiedenis van de senator!
Zit hij in de problemen?

19 januari 2023
Sara Osiecka

Tegenwoordig lijkt het erop dat iedereen verschillende apparaten gebruikt die verbonden zijn door een gemeenschappelijke account. Dit is een groot gemak en stelt ons soms in staat om verdachte activiteiten op onze accounts op te sporen. Senator Michał Kamiński ontdekte dit zelf. Toen hij zijn surfgeschiedenis op het internet bekeek was hij geschokt.

Michal Kaminski bezorgd: Een zeer vreemde situatie gebeurde net....

Michal Kaminski besloot een verontrustend incident in verband met internet te delen op Facebook. Wat bleek, hij merkte activiteit op zijn apparaten die hij zelf niet deed. - Een zeer vreemde situatie deed zich een tijdje geleden voor, die ik meteen besloot te beschrijven. Toen ik ging liggen om te slapen, keek ik nog eens op mijn iPad. Hij is verbonden met mijn telefoon, zodat ik op beide apparaten kan zien welke pagina's ik op internet heb bezocht. Tot mijn verbazing las ik informatie van de website van de krant "Fakt" (waar ik niet mee bezig was) en Eurosport (waar ik ook niet mee bezig was) vanaf mijn mobiele telefoon. Bovendien zocht ik op mijn telefoon naar informatie over hoe ik de geschiedenis van internetbezoeken op mijn iMac (die ik niet bezit) kon wissen. Aangezien ik de laatste tijd geen pagina's op mijn mobiele telefoon had geopend, was ik hier erg verbaasd over," beschreef hij in een Facebook-post.

Geschokt, wat Kaminski zag op zijn eigen telefoon...

Dit was echter niet het einde van de verrassingen die Michal Kamienski te wachten stonden. - Dus greep ik in mijn telefoon om te zien waar het over ging. In de geschiedenis van de telefoon stonden die pagina's. Ik begon opnieuw te zoeken op de iPad en op precies hetzelfde moment werd de bezoekgeschiedenis gewist," schreef hij. Het incident is ongetwijfeld vreemd en had niet mogen gebeuren. - Ik beschrijf dit meteen, want het is het bewijs dat een derde partij mijn telefoon op afstand kan controleren. Ik bekijk de zaak vanaf morgen en natuurlijk laat ik het er niet bij zitten. Tenzij er een andere verklaring is voor deze zaak dan onrechtmatige inmenging in mijn telefoon," concludeerde Michał Kamiński. Betekent dit dat de senator in de problemen zit en dat iemand zijn telefoon heeft gehackt? Tot nu toe is het niet bekend, maar iedereen die verdachte activiteiten op zijn apparaten opmerkt, moet zo snel mogelijk ingrijpen en de zaak ophelderen.

Bron:    polityka.se.pl przez Sara Osiecka      język po Polsku

Pieszyce

Komt Pegasus terug? Iemand luistert blijkbaar de vicevoorzitter van de Senaat af...

10 januari 2023 

Michal Kaminski, vicevoorzitter van de Senaat, heeft aangekondigd dat hij mogelijk onder toezicht staat. Hij heeft vrij ernstige bewijzen hiervoor.

- Een zeer vreemde situatie gebeurde een tijdje geleden, die ik besloot onmiddellijk te beschrijven. Toen ik naar bed ging, keek ik nog eens naar mijn ipad. Hij is verbonden met mijn telefoon, zodat ik op beide apparaten kan zien welke sites ik op internet heb bezocht. Ik was verbaasd dat de ipad aangaf dat ik informatie van de website van het dagblad Fact (wat ik niet had gedaan) en Eurosport (wat ik ook niet had gedaan) had gelezen vanaf mijn mobiele telefoon", meldt Kaminski.

- Ik beschrijf dit nu omdat het bewijs is dat iemand anders mijn telefoon op afstand kan manipuleren. Ik bekijk de zaak vanaf morgen en natuurlijk laat ik het er niet bij zitten. Tenzij er een andere verklaring is voor deze zaak dan het onrechtmatige geknoei met mijn telefoon," voegde de PSL-senator eraan toe.

Dit deed onmiddellijk denken aan het Pegasus afluisterschandaal. Zoals gemeld door Associated Press werden de telefoons van Mec. Roman Giertych, aanklager Ewa Wrzosek, senator Krzysztof Brejza en redacteur Tomasz Szejgiert afgeluisterd.

Bron: wiesci24.pl    język po Polsku   

Pieszyce

De overheid leest berichten van Messenger en WhatsApp
En PiS-woordvoerder spreekt over "sprookjes"

PiS
12 jnauari 2023 
Justyna Dobrosz-Oracz

Wet elektronische communicatie moet worden gewijzigd. De autoriteiten zullen berichten van Messenger en WhatsApp lezen. PiS verandert de wet

Totale gebruikersidentificatie online - dat is het nieuwe idee van de regering. Met de nieuwe wet wil de regering het volledige pakket gegevens over mannelijke en vrouwelijke burgers verkrijgen. De oppositie spreekt van "gelegaliseerde bewaking", terwijl een woordvoerder van Justitie de spot drijft.

Wet elektronische communicatie moet worden gewijzigd. De autoriteiten willen inzicht in de privé-smartphones van de Polen. De geheime diensten krijgen wettelijke mogelijkheden om onbeperkt informatie over mannelijke en vrouwelijke burgers te controleren en te verzamelen.

Het idee is om de verplichting om onze telecommunicatiegegevens op verzoek van bevoegde instanties ter beschikking te stellen, uit te breiden.

Wijziging van de wet op de elektronische communicatie

Locatiegegevens van smartphones, telefoongegevens - waarvan de machthebbers het bezit hartstochtelijk rechtvaardigen op grond van terroristische dreigingen en de noodzaak van veiligheid - zijn nog maar het begin. Als het idee van de Wet en Rechtvaardigheid partij in werking treedt, zal de inhoud van verzonden e-mails, verslagen van gesprekken op boodschappers zoals Messenger of WhatsApp, telefoongesprekken en chats binnen handbereik van de autoriteiten zijn. En ze zullen het gebruiken.

Betaalmuur:

Bron:  wyborcza.pl przez Justyna Dobrosz-Oracz     język po Polsku