Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

"Nog een zwangerschap zal niet gebeuren. Niet in dit land"

Gestart door Pieszyce, 13 juni 2023, 19:57

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

"Nog een zwangerschap zal niet gebeuren. Niet in dit land"
- interview met Milena, die voor abortus vocht

aborcja
10.06.2023, 15:04
Agnieszka Urazińska

Ik heb deze zwangerschap verloren. Er komt geen volgende. Niet in dit land. Niet in een land waar ik artsen om een abortus heb gevraagd omdat de zwangerschap geen overlevingskans had en het voortduren ervan mijn gezondheid bedreigde en ik te horen kreeg dat het onmogelijk was," zegt Milena uit Łódź.

We schreven op 9 juni over Milena uit Łódź. De activisten van het Abortion Dream Team sloegen alarm over deze zaak nadat een doodsbange patiënte in de 14e week van haar zwangerschap hen belde vanuit een ziekenhuis in Łódź. Ze vertelde dat haar vliezen waren gebroken, maar dat het hart van de foetus nog steeds klopte en dat de artsen geen abortus wilden toestaan, omdat ze wilden wachten tot de foetus was overleden. Milena vreesde voor haar eigen leven.

De patiënte is nog steeds in het ziekenhuis waar ze vandaan belde. Dit is het universitair centrum voor gynaecologie en verloskunde van Rydygier. We vroegen Prof. Pawel Ptaszynski, medisch directeur van het Centraal Klinisch Ziekenhuis van de Medische Universiteit van Łódź, om commentaar: - We geven geen commentaar op de situatie van deze patiënte, in haar belang, omdat we daartoe niet gemachtigd zijn. Dit is een moeilijke en delicate situatie. Ik geloof dat de artsen er alles aan hebben gedaan om ervoor te zorgen dat ze medische en psychologische hulp kreeg. We zullen de zaak ophelderen," zei hij.

Bron:  lodz.wyborcza.pl przez Agnieszka Urazińska    j ezyk po Polsku

Pieszyce

TW Wolfgang  @tw_wolfgang

Klauzula sumienia. To oni stworzą piekło kobietom.

Gewetensclausule. Zij creëren een hel voor vrouwen.

een journalist,
een arts,
een mislukkeling

door hen lijden vrouwen nu, zouden ze gun eigen rouwen ook oz beperken, of naar het
buitenland sturen, zodat niemand het ontdekt??   >:(  >:(

Pieszyce

Nie Popieram PIS
Obowiązuje mie klauzula sumienia

Ik steun PIS niet
Ik ben gebonden door de gewetensclausule
::)