Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ola kreeg een miskraam. De politie kwam naar het ziekenhuis.

Gestart door Pieszyce, 28 juli 2023, 13:58

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ola kreeg een miskraam. De politie kwam naar het ziekenhuis.
De officier van justitie liet de septic tank leegpompen en zocht naar de foetus in het rioolwater.

Dominika Wantuch
26juli 2023

Ola kreeg thuis een miskraam in het toilet en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd ze al opgewacht door politieagenten en thuis door een officier van justitie die haar vertelde dat ze de septische put moest legen en op zoek moest gaan naar de foetus.

Ola (de naam van de hoofdpersoon is veranderd) wijst aan het begin van ons gesprek: - Schrijf alsjeblieft dat ik ermee heb ingestemd om mijn verhaal te vertellen dankzij Joanna. Door haar moed wilde ik vertellen wat er met me gebeurd is, hoe ik behandeld ben door de aanklager.

Ola is 41 jaar oud en woont in Warschau. Ze heeft een man en een zoontje van drie. - Ik heb heel lang geprobeerd om hem te krijgen, maar onderweg heb ik twee miskramen gehad," vertelt ze. De eerste keer in 2011 en de tweede keer in 2012, toen ze zwanger was van een tweeling. - Ik heb een gynaecologische ziekte en daardoor is mijn lichaam in staat om de zwangerschap tot een bepaald punt vol te houden, en dan ontstaan er complicaties, legt Ola uit. In 2019 slaagde ze er echter in om de zwangerschap uit te dragen en beviel van een gezonde zoon. In 2022 werd ze opnieuw zwanger. - 'Ik wist dat het veel risico's met zich meebracht, mijn leeftijd hielp ook niet mee, ik was toen al 40, maar ik wilde het proberen, ik droomde ervan dat mijn zoon een broertje of zusje zou krijgen', vertelt ze.

Achtergebleven tekst 81%

Bron:  wysokieobcasy.pl przez Dominika Wantuch    język po Polsku

Bobal

"Ola kreeg thuis een miskraam in het toilet en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd ze al opgewacht door politieagenten en thuis door een officier van justitie die haar vertelde dat ze de septische put moest legen en op zoek moest gaan naar de foetus."

De obsessie voor abortus van de reli-fundamentalisten lijkt werkelijk geen grenzen te kennen. Er is hier een vrouw die hoopte op een tweede kindje en helaas een miskraam kreeg. Empathie en morele ondersteuning lijkt me in zo'n situatie meer op zijn plaats dan een strafrechtelijk (?) onderzoek.

Pieszyce

100% met je eens. ;)

Dit is een smerige sekte, die met de Poolse Kerk, dus niet de Roomse,, samenwerkt. >:(

Ruw gezegd, hoe kun je een foetus vinden tussen stront, urine en andere troep, geen probleem we blijven gewoon zoeken.  >:(
Goed dat het mijn meisje niet overkwam, want er zou een nieuwe terrorist opstaan. Ik ben dat soort goed zat. >:(

Twee dagen geleden hadden mijn schoonheid en ik een flinke inzinking, ontstaan door dit soort berichten. Het was 06:35 toen ik het licht naast het bed uitdeed, beiden behoorlijk emotioneel en echt kapot over wat er in het land wat we liefhebben gebeurd.  :'(  :'(  De dag daarna kon ik bijna het ene been niet voor het andere krijgen zo kapot waren we, maar zoals altijd gezegd het leven gaat door.

Ik ben nu te oud, maar als ik jonger was zou ik er graag een paar naar het Wahalla sturen, was in mijn diensttijd mijn job, maar Polen heeft een aantal mensen nodig die oplossingen kunnen bedenken voor het uit de politiek verwijderen van idioten. Als JK geen infuus meer krijgt, is het gauw met hem gedaan, in de top van PiS zal er dan een strijd ontstaan die de partij opheft, iets waar velen op wachten.

Pieszyce

Ola kreeg een miskraam, aanklager beval septic tank te legen op zoek naar foetus.
Ewa Wrzosek: "Het was een heksenjacht".

Dominika Wantuch
28 juli 2023

Ola had een miskraam. Ze werd nergens van verdacht! De politie en het Openbaar Ministerie hadden niet het recht om haar bloed af te nemen, de placenta uit het ziekenhuis te halen, het maandverband veilig te stellen en de foetus in de septische put te zoeken. - Dit is onverdedigbaar. Zulke mensen zouden niet bij het openbaar ministerie moeten werken," oordeelt aanklager Ewa Wrzosek.

"Wanneer de machthebbers de rechtsstaat uitsluiten, wordt zijn plaats ingenomen door een autoritaire, onderdrukkende politiestaat. De burger is niet langer veilig" - schreef aanklager Ewa Wrzosek op Twitter nadat we in de pagina's van High Heels aandacht hadden besteed aan het verhaal van Ola, die in juni 2022 een miskraam kreeg.

De 41-jarige Ola was op dat moment 18 weken zwanger. Ze had al twee miskramen achter de rug (in 2011 en 2012) en één gelukkig bevallen zwangerschap. - Ik was alleen thuis met mijn zoon en plotseling begon ik een nachtmerrieachtige pijn te voelen. Ik rende naar de badkamer en daar schoot alles uit me. Er gutste overal bloed, ik keek naar beneden en zag de navelstreng naar beneden hangen. Ik wist niet hoe ik moest opstaan van het toilet, mijn zoon bonkte naar binnen, dus ik pakte snel een schaar en knipte de navelstreng door," vertelt Ola. Daarna belde ze haar man en de eerste hulp en meldde "dat ik een miskraam had en veel bloedde".

81% van de tekst bleef

Bron:  wysokieobcasy.pl przez Dominika Wantuch         język po Polsku

Pieszyce

Ewa Wrzosek is een geweldige officier van Justitie, eerlijk en recht door zee.

Ziobro jaagt op haar en hoopt haar ergens op te kunnen betrappen.

Ik hoop dat Ziobro de hik krijgt.  >:(