Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kolodziejczak's spraakmakende optreden in TVP Info. Hij onthult wat er gebeurde na het programma

Gestart door Pieszyce, 22 september 2023, 12:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kolodziejczak's spraakmakende optreden in TVP Info. Hij onthult wat er gebeurde na het programma

- Deze mensen zijn koud, vol cynisme. Voor hen is bedriegen en kattenkwaad uithalen dagelijkse kost", vertelt Michal Kołodziejczak, de leider van Agrounia, die gisteren verscheen in het programma "Minęła 20" op TVP Info, aan Onet. Al in de eerste minuten van het programma brak er een vechtpartij uit in de studio.

Joanna Barańska 
20 september 2023

• In een interview met Onet geeft Michał Kołodziejczak commentaar op zijn optreden in TVP Info gisteren. - Het was vals spel en vals gepraat - zegt hij
  • De leider van Agrounia beschuldigt de zender ervan het volume van de microfoons te hebben gemanipuleerd, waardoor de ontvangst van wat er in de studio gebeurde werd verstoord.
  • Kolodziejczak voegt eraan toe dat de sfeer in de studio vanaf het begin moeilijk was en in een bepaalde richting ging. - Ik hoorde mijn gesprekspartners onder elkaar zeggen: nou, het was goed!
  • Desondanks zal hij verdere uitnodigingen voor TVP accepteren, als die er komen. - We moeten de publieke televisie de-legitimeren," stelt hij.

Michał Kołodziejczak, oprichter van de Agrounia beweging en leider van de KO lijst in Konin in de komende parlementsverkiezingen, accepteerde een uitnodiging om te verschijnen in het TVP Info programma "Minęła 20". Het optreden op de Poolse televisie liep al snel uit op een verhitte ruzie tussen de gasten en presentator Bartłomiej Graczak. Vertegenwoordigers van het heersende kamp aanwezig in de studio - Blazej Poboży en Krzysztof Ciecióra - sloegen Kołodziejczak en beschuldigden hem van liegen.

Onet vroeg Kolodziejczak om commentaar op de gebeurtenissen van gisteren in de TVP Info studio.

- Het was vals spel en vals gepraat", zegt de Agrounia-leider. - Er stonden drie leden van het regeringskamp aan de andere kant, evenals een 'vermomde' presentator die met een partijkaart kon zwaaien. Het ergste vond ik echter de manipulatie van het microfoonvolume. Ik heb de opname van het programma al gezien en merkte dat mijn stem op veel momenten zachter werd gezet, waardoor een verkeerd beeld ontstaat van wat daar gebeurde. Dit is onaanvaardbaar.

Onderbreken, aanvallen, beantwoord worden door de presentator - dit zijn niet de normen van normale televisie, en zeker niet van publieke televisie

- voegt de leider van KO in Konin toe.

We vragen hoe de sfeer was na de uitzending. - Het was niet leuk. De heer Graczak kwam naar me toe, schudde me de hand en ik verliet de studio.

Deze mensen zijn koud, vol cynisme. Bedriegen en kattenkwaad uithalen is voor hen dagelijkse kost. Ik hoorde mijn gesprekspartners onder elkaar zeggen: nou, dat was goed! Vanaf het begin hadden ze een plan om een aanval te plegen in plaats van een gesprek.

- doet Kolodziejczak verslag.

- Ik sprak met mevrouw Nowicka, die ook in het programma zat," voegt hij eraan toe. - Voor mij is de aanval op de vrouw tijdens de opname onacceptabel. Het is iets abnormaals, ik zou zoiets nooit doen. Maar wat kun je vragen van mensen die alles kunnen doen voor een positie.

Zal Kolodziejczak, ondanks het verloop van het programma van gisteren, besluiten om verdere uitnodigingen van TVP te accepteren, als die er komen? - Ja, ik zal waarschijnlijk positief reageren op zo'n uitnodiging. Ik ga naar buiten en vertel de waarheid. Ik krijg positieve reacties van degenen die naar de verschillende zenders kijken. Ik zie dat dit zinvol is. We moeten de publieke televisie, die vandaag de dag wordt opgebouwd door presentatoren en vaste gasten, de-legitimeren.

We vragen ook naar de aanvaring met Michal Rachoń tijdens de KO-conferentie. - Michał Rachoń vertoont gedrag dat hem ongeschikt maakt om op televisie te verschijnen. Dit is niet eens een schandaal, het is onbeschoftheid. De situatie in "Minna 20" werd selectief gepresenteerd. Door de conferentie te onderbreken, heeft Michał Rachoń alle normen overtreden. Ik neem het op voor elke organisator die wordt onderbroken door iemand - of het nu Tusk is of iemand anders," besluit Kolodziejczak.

Joanna Barańska
Onet Cultuur Redacteur

Bron:  :Onet przez Joanna Barańska  jézyk po Polsku