Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Sterke woorden. "Blaszczak is een beschamende leugenaar".

Gestart door Pieszyce, 5 november 2023, 00:39

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Sterke woorden. "Blaszczak is een beschamende leugenaar".

3 november 2023

Blijkbaar is het hoofd van het Ministerie van Defensie Mariusz Blaszczak niet in staat om afscheid te nemen van zijn post. En hij valt op absurde wijze de politici aan die de nieuwe regering gaan vormen. Hij beschuldigt hen van letterlijk alles wat speeksel op de tong legt.

- Blaszczak is een beschamende leugenaar. Ik heb duidelijk gesproken - 150.000 beroepsmilitairen en vervolgens opgesomd hoeveel er bij de territoriale verdediging zouden moeten, hoeveel bij de vrijwillige dienst en enkele honderdduizenden bij de reserves. Uit die verklaring van mij bleek duidelijk: een leger van 220.000. Hij hoorde die 150 duizend en zette de aanval in," merkte Tomasz Siemoniak van het Burgerplatform op.

- De regering van Wet en Rechtvaardigheid gaat er zelf van uit dat er in 2035 zo'n leger zal zijn. Er zijn recordvertrekcijfers, er is een probleem met de grootte van het leger, en minister Błaszczak kan gewoon geen afstand doen van zijn positie. Om de paar dagen lanceert hij een aantal absurde aanvallen op mij of op de oppositie," argumenteerde Siemoniak.

Blijkbaar past een bekende uitspraak van Leszek Miller als een handschoen bij Błaszczak. Dat je een politicus niet herkent aan hoe hij begint, maar aan hoe hij eindigt.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku