Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Poetins G20-uitnodiging wordt niet ingetrokken, zegt Indonesische gezant

Gestart door Pieszyce, 24 oktober 2022, 23:07

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Poetins G20-uitnodiging wordt niet ingetrokken, zegt Indonesische gezant
'We hopen op deelname van Poetin', zegt ambassadeur tegen Russische media.

Door Wilhelmine Preussen
21 oktober 2022

De uitnodiging van de Russische president Vladimir Poetin voor de G20 volgende maand in Indonesië wordt niet ingetrokken, zei de gezant van Jakarta bij Rusland vrijdag.

Ondanks de voortdurende oorlog in Oekraïne en de toenemende druk van de internationale gemeenschap is Poetin nog steeds welkom op de mondiale bijeenkomst, vertelde
 ambassadeur Jose Tavares aan de Russische staatsmedia TASS.

De gezant benadrukte dat de uitnodiging die de Indonesische president Joko Widodo aan alle G20-leiders heeft gestuurd, niet zal worden teruggenomen "zelfs als andere
landen druk beginnen uit te oefenen". Hij voegde eraan toe dat het land hoopt op de deelname van Poetin aan de top.

In overeenstemming met Indonesië's traditionele standpunt van ongebondenheid heeft Widodo getracht een neutrale positie te handhaven ondanks Poetins brute oorlog
tegen Oekraïne. Eind juni was de Indonesische president de eerste Aziatische leider die een bezoek bracht aan Kyiv en Moskou sinds het begin van de grootschalige invasie.

Naast de Russische president Vladimir Poetin zal ook de aanwezigheid op Bali van de Chinese president Xi Jinping nauwlettend in de gaten worden gehouden. De top - die
plaatsvindt op 15 en 16 november - zal hen samenbrengen met de Amerikaanse president Joe Biden en EU-leiders, in wat hun eerste persoonlijke ontmoeting zou zijn sinds
het begin van de invasie in Oekraïne. In maart zei Biden dat hij vond dat Rusland uit de G20 moest worden gezet. Het Witte Huis neemt momenteel maatregelen om een
ontmoeting tussen de twee presidenten in Indonesië te voorkomen.

Tavares, de Indonesische ambassadeur, zei dat hij de top ziet als een "kans voor grote economieën om samen te komen en de gemeenschappelijke problemen waar we nu
voor staan op te lossen."

Bron:    politico.eu przez Wilhelmine Preussen  English

Pieszyce

Schande een oorlogscrimineel uitnodigen om over de wereld te praten.  >:(  >:(

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik ervaar dit als een schande van de eerste orde.

"Neutrale positie"? Aan mijn Hoela, het is eerder een "zal me een zorg zijn, als ik maar voordelen heb positie".
ndonesië heeft trouwens al vaker laten zien geen problemen te hebben met contacten met oorlogscriminelen.

Nemo.omen

Ik begrijp de reactie van Piescyze en in feite deel ik dit ook.  We hebben hierover ook contact gehad. Echter zie ik in de opstelling van de Indonesische regering met betrekking tot het handhaven van de uitnodiging van Poetler voor de G20 een goede zaak, omdat Poetler daarmede in een positie wordt geplaatst, waarbij hij hoe dan ook zijn aanwezigheid of afwezigheid zal moeten verklaren.

Daarbij doen zich dan een aantal opties voor.

Poetin accepteert de uitnodiging en komt zoals alle andere deelnemers. Deze laatsten zullen Poetler dan zwaar veroordelen in feite niets nieuws, maar in een rechtstreeks confrontatie komt dit zeer hard aan voor deze crimineel en voor Rusland. Hij blijft dan wel deelnemen aan de G20 maar met geen enkele inbreng.

Een andere optie is dan dat bij aanvang van de G20 besloten wordt P uit te sluiten van de deelname aan de G20.

Een andere optie is dat als P aangeeft te zullen komen de andere deelnemers dan laten weten niet te zullen komen. Voor P is dit opnieuw zeer vernietigend maar dit is ook slecht voor het voortbestaan van de G 20. Dit zou P wel eens een beetje in de kaart kunnen spelen.

Een laatste optie is dat P laat weten niet te zullen komen. Ik zie dit als het ware als een schuldbekentenis. Voor P is dit vanuit zijn standpunt gezien het slechts te wat hij kan doen. Maar hij moet zich daarbij wel realiseren dat hij nu al mondiaal is veroordeeld.

Bij het schrijven van deze reactie bedacht ik dat vaak alles met elkaar samenhangt. De situatie rond de G 20 kun je niet los zien van de topic van 22 oktober 2022 in de forumsectie Russische Federatie - heden en toekomst getiteld. Rusland dreigt samenwerking met VN te staken.
Mijn reactie daarop vergt nog enige voorbereiding maar komt zo snel als mogelijk

Pieszyce

Nemo, ben het eens met je, heb wel even een a in oe verandert en een l toegevoegd  :D    ;D

P. denkt dat hij alles kan maken, maar is de meest onbetrouwbare idioot op deze wereld.

Ik denk bijvoorbeeld aan het tijgerverhaal, wat van A tot Z verzonnen was.

Russen hebben een aantal zeer slechte eigenschappen.

Als ze iets ontkennen, is het meestal juist wel waar.
Erkennen de mensheid niet en laten rustig het halve volk vermoorden ( WWII ) om maar in de belangstelling te komen.
Blazen desnoods het Kremlin op en doen er dan alles aan te bewijzen, dat de VS of anderen het deden (Zie het graanakkoord nieuws van vandaag
Denken echt de beste mens te zijn als ze in het buitenland zijn, terwijl in veel vakantielanden men alleen van hun geld houdt, maar hun persoonlijk liever in de grond ziet zakken.

Ik was 5 toen ik mijn eerste Rus leerde kennen, heb nog steeds een hekel aan die vent. >:(