Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kabinet verhoogt coronarisiconiveau en roept kwetsbaren op om herhaalprik te

Gestart door Pieszyce, 11 oktober 2022, 16:58

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kabinet verhoogt coronarisiconiveau en roept kwetsbaren op om herhaalprik te nemen

11 oktober 2022

Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) verhoogt het coronarisiconiveau op advies van het RIVM. Dat laat de minister dinsdag weten. Het nieuwe alarmniveau betekent niet automatisch
dat er nieuwe maatregelen volgen. Wel worden kwetsbare mensen nadrukkelijk opgeroepen om de herhaalprik te halen. Het aantal ziekenhuisopnames en besmettingen is de afgelopen
week opnieuw gestegen.

Het coronarisiconiveau was de afgelopen maanden 'laag'. Dat betekent dat de impact van het virus op de zorg en de samenleving niet als zorgwekkend wordt gezien.

In de nieuwe fase is er een 'verhoogd' risico op de impact van het coronavirus op de zorg en de samenleving. Vooral kwetsbare mensen, zoals ouderen en personen met gezondheidsklachten,
 lopen meer risico om ziek te worden. Kuipers roept hen ertoe op de herhaalprik te halen.

In de afgelopen zeven dagen zijn bijna 23.700 positieve tests geregistreerd. Dat is een stijging van 24 procent ten opzichte van een week eerder. Toch is er sprake van een afvlakking van
 het aantal positieve tests. Vorige week werden 19.000 positieve tests gemeld door het RIVM. Dat was een stijgi  . . . . . . . . . .

Bron: Lees hier verder . . . . . . . . . .

torun marcel

AD:

Nieuwere herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eerst uit

"Wie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt.
Eric Reijnen Rutten 22-10-22, 07:25 Laatste update: 22-10-22, 09:55

Arts-microbioloog Bert Mulder van het Nijmeegse CWZ spreekt zijn onbegrip uit over het feit dat er een mogelijk betere herhaalprik beschikbaar is, maar deze niet verstrekt wordt. In België en Duitsland doen ze dat namelijk wel."

T-M:

Na 4 vacinates met Pfizer (0,3ml) "kreeg"ik nu Moderna.
En dat in een hogere dosis (0,5 ml)
Op zo'n manier raak je wel door je voorraad heen.
Blijkbaar is het opmaken van de voorraad belangrijker
dan mensen effectief te vaccineren.

De mondkapjes voorraad moet ook een keer op. Vlg de Volksrant
gaat de houdbaarheid achteruit.
Het grootste probleem van de grote voorraad, die in zo'n elf magazijnen ligt opgeslagen, is de beperkte houdbaarheid. Sommige maskers zijn een jaar na aankoop al niet meer te gebruiken. Andere mondkapjes kunnen zo'n drie tot vijf jaar mee. Dat is kort dag.

Ik ben altijd positief geweest t.a.v. vaccinaties, maar medicijnen die achterhaald zijn
en ook niet meer effectief zijn, verslechteren de gezondheid meer dan dat zij die
verbeteren of beschermen. 

Ik moet nu maar eens goed opletten wat mijn eventuele 6e vaccinatie aan bescherming
geeft. Of krijg ik weer de oude voorraad van de 5e vaccinatie en blijf ik permanent 
"nieuwe" oude voorraden krijgen?
Mijn weerstand is prima en ik ervaar niets aan zelfs de geringste last bij de vaccinaties.
Mensen die wel vatbaar zijn zouden daarom zeker de "verste"vaccins moeten krijgen.
Of wil men ook van de voorraad ouderen af?

Pieszyce

Eindelijk kan ik reageren,  >:(  er was geen internet, toen dat er was, had iemand mij hard nodig,  ???  daarna
viel de telefoonlijn weg terwijl ik met de dokter belde en dat duurde even 1,5 uur voor dat weer
werkte.  >:(

Maar goed.

Heb je ook een groot deel van de reacties onder het artikel gelezen Marcel?

Deze vond ik de belangrijkste

•  Bennie Wonnink
1 dag geleden
Wel goedkoop scoren van deze Bert Mulder, hij vergeet erbij te zeggen dat begin sept. de goedkeuring kwam voor het aangepaste vaccins, de 2e goedkeuring
voor de aangepaste BA.4/5 variant kwam 19 oct. en op de 22e gaat meneer ook wat roepen. De herhaalvaccinatie begon half sept. Je denkt toch niet dat ze
tijdens het vaccineren alles weg donderen. Men heeft niet door dat als je besmet raakt niet ernstig ziek wordt. Nergens staat dat je het niet krijgt. Hier zit de
prik wel en gaan ook voor 6.

•  Els Vermeulen
2 dagen geleden
Tijd voor een nieuw kabinet grote puinhoop kuipers mag zich schamen en Rutte ook AOW gaat omhoog scheelt veel geld, als de ouderen zo nep prikje krijgen
gaan ze eerder dood ? Totaal geen vertrouwen meer wacht maar op het pilletje

Het blijkt dus dat het vaccin zijn tweede goedkeuring nog niet had en dus eigenlijk niet gezet mocht worden.

Ik ga nog niet, maar dat is een financiële kwestie, twee keer busjes, eerst Ik en dan Ewa is nogal wat geld, we gaan dus samen en ik wacht. Kan dat ook omdat
ik weinig onder de mensen kom en als ik ze ontmoet heb ik twee mondkapjes op en als je dat goed doet is dat zelfs niet te zien..

Wat de mondkapjes betreft, heb ik de blauwe die ze ook in het ziekenhuis gebruiken, zwarte die de juiste bescherming bieden volgens de heren, maar ik heb
nooit naar een houdbaarheidsdatum gekeken.

Bij bepaalde levensmiddelen doe ik dat wel, maar mondkapjes? . . . .  .op zout staat ook een datum HU? . . . .  .ja, en zout gebruikte men vroeger om vlees,
bonen en weet ik wat jaren te bewaren. Wie het weet mag het vertellen.

Wij doen hier veel aan de weerstand opbouw, elke dag Multi vitamine, extra vitamine C, een extra vitamine D tablet en zelden tot nooit uit potjes of blikken
eten, dus alles vers.

Ik ken 8 mensen in mijn omgeving, die gevaccineerd zijn inclusief boosters en alsnog corona hebben gehad, nooit ernstig ziek, maar toch. . . . . .  :'(

Ik zeg het nu rechtuit. We hadden Johnnie met de blue suède Shoes, die we niet vertrouwde, we hebben nu een arts, Kuipers, die ik ook voor geen millimeter
vertrouw, de man had vroeger veel kritiek op zijn voorganger, maar doet nu zelf, of hij de Schepper zelf in de medische wereld is. Terwijl je de rest van
de experts niet hoort. Ik ga nog steeds af op de Amerikaanse arts Dr. Fauci.

Ik wacht gewoon af en als mijn lieve schoonheid haar uitnodiging krijgt gaan we samen want dat verhaal van Bennie Wonnink is zeer aannemelijk, ben dat
vaker tegengekomen. Doch Els Vermeulen kon ook wel eens gelijk hebben met haar laatste zin.  Want naast Kuiper, vertrouw ik Rutte en zijn gang voor geen
meter.

Pieszyce

Na wat zoeken en vooral na een tip van mijn cardioloog het onderstaande.

Moet ik met de herhaalprik wachten tot het nieuwste vaccin er is?

Er komt een nieuw coronavaccin aan, dat is aangepast aan de subvariant die nu in Nederland dominant is. Is het verstandig te wachten
 met het halen van een herhaalprik tot dit BA.5-vaccin wordt gebruikt?

Mariska van Schijndel 19 oktober 2022

Het coronavirus verandert voortdurend, en daarmee ook de samenstelling van de vaccins. Op dit moment is een 'ondersoort' van omikron dominant in Nederland: BA.5. Maar wie nu zijn herhaalprik haalt,
krijgt een vaccin dat is aangepast aan een iets ouder subtype van omikron: BA.1.

Er zijn inmiddels nóg nieuwere vaccins van Moderna en Pfizer/BioNTech op de markt. Die combineren een vaccin tegen de originele coronavariant uit Wuhan met een middel specifiek op maat gemaakt
voor BA.5 en het verwante BA.4. Half september werden ze toegelaten tot de Europese markt. Maar de vorige ronde vaccins, die zich richten op de Wuhan-variant en omikron BA.1, worden eerst
opgemaakt. Ook dit vaccin is relatief nieuw: het werd begin september toegelaten in Europa.

Er zijn nog 2,9 miljoen doses van het 'oude nieuwe' vaccin op voorraad, meldde het ministerie van volksgezondheid vorige week. Wie de allernieuwste prik wil, zal dus nog even moeten wachten.

Bron: Lees hier verder . . . . . . . . .

Pieszyce

Iedereen van twaalf jaar of ouder kan nu herhaalprik tegen COVID-19 halen

26 oktober 2022

Iedereen van twaalf jaar of ouder kan nu een afspraak maken voor een herhaalvaccinatie tegen COVID-19.
Dat melden het RIVM en de GGD woensdag.

Mensen kunnen de herhaalprik halen als het minstens drie maanden na hun laatste coronavaccinatie of -besmetting is.
Ook moeten ze al eerder twee prikken van Pfizer, Moderna, Novavax of AstraZeneca, één prik na een besmetting of
het vaccin van Jansen hebben gehaald. . . . . . . . . . . . . .

Bron:  Lees hier verder  . . . . . . . . . . .