Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Grzegorz Rzeczkowski geïntimideerd na het onthullen van banden tussen politici en diensten met Rusland?

Gestart door Pieszyce, 15 oktober 2024, 23:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Grzegorz Rzeczkowski geïntimideerd na het onthullen van banden tussen politici en diensten met Rusland?

15 oktober 2024

– Onlangs zijn er pogingen ondernomen om mij te dwingen de activiteiten van mensen die banden hebben met Rusland niet te beschrijven. Dit waren openlijke dreigementen om een vuile lastercampagne te lanceren en mij zelfs te vernietigen. Om voor de hand liggende redenen kon ik niet toegeven aan deze druk. Bewijs hiervan is de publicatie van mijn nieuwste boek "Putin's Spies". Hoe het Kremlin de macht overneemt in Polen", beschrijft ook degenen die mij het zwijgen willen opleggen (vlak voor de première van het boek werd geprobeerd mijn uitgever te intimideren) – schrijft Grzegorz Rzeczkowski.

–  Het is niet alleen om deze redenen dat ik bedreigingen tegen mij zeer serieus neem. Ik kan niet uitsluiten dat mijn gezondheid en leven in gevaar zijn. Om de veiligheid van mijzelf en mijn dierbaren te garanderen, besloot ik daarom, na raadpleging van advocaten, het openbaar ministerie op de hoogte te stellen en de relevante staatsautoriteiten te vragen passende maatregelen te nemen. Ik hoop dat het effectief zal zijn. In Polen, een rechtsstaat, kan er geen ruimte zijn voor het tolereren van de methoden van Poetins Rusland – vat Grzegorz Rzeczkowski samen

Bron:    wiesci24.pl    język po Polsku