Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kaczyński noemde het een mensenpaard

Gestart door Pieszyce, 22 november 2022, 00:51

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kaczyński noemde het een mensenpaard
Giertych reageerde "Ik hou echt van mijn bijnaam"

oprac. Marcin Kozłowski
20 november 2022   

Voorzitter Jarosław Kaczyński (PiS) heeft zaterdag tijdens een bezoek aan Jastrzębie-Zdrój gezegd dat een man die "als een paard wordt beschreven"
procureur-generaal zal worden als de oppositie de verkiezingen wint. "Ik betwijfel, Jarek, dat ik procureur-generaal zou worden. Ik zou te soft voor je zijn." –
becommentarieerde advocaat Roman Giertych op Twitter.

- Onze tegenstanders hebben een zeer slecht programma, een slechte boodschap, zelfs een fatale. Een boodschap die belooft dat ze de democratie in Polen
zullen afschaffen, ze zullen de oppositie afschaffen, ze zullen iedereen die ze niet aanstaat in de gevangenis stoppen. Die slechtste rechters, dat wil zeggen
rechters tussen aanhalingstekens, zullen hen berechten," somde PiS-voorzitter Jarosław Kaczyński zaterdag op in Jastrzębie-Zdrój.

De politicus voegde daaraan toe: "de procureur-generaal zal een man zijn die vanwege zijn uiterlijk wordt beschreven als een paard, maar paarden zijn heel
aardige dieren".

- Nou, en deze heer is, op zijn zachtst gezegd, niet bijzonder aardig, en hij verbergt vooral zijn verlangen naar wraak tegen ons niet. Immers, op een gegeven
moment zat ik vlak bij hem, bijna naast hem, en ik weet dat hij van plan was president te worden in 2020. Op de een of andere manier is hij daar ver van
verwijderd. Of zelfs in 2015. Subjectief gezien is hij ervan overtuigd dat hij door ons onrecht is aangedaan," zei Kaczynski.

Roman Giertych tot politici van Wet en Rechtvaardigheid: Ik zou te zacht voor jullie zijn

De voorzitter van de Wet en Rechtvaardigheid partij verwees daarmee naar de advocaat Roman Giertych, momenteel een criticus van de PiS partij en in 2006-
2007 vice-premier en minister van Nationaal Onderwijs in de regeringen van Kazimierz Marcinkiewicz en Jarosław Kaczyński.

"Ik vind mijn bijnaam erg leuk en ik ben het met Jarek eens dat paarden leuke dieren zijn. Maar dat ik van hem droom als een nachtmerrie, dat spijt me." –
Roman Giertych reageerde op Twitter.

"Ik betwijfel, Jarek, dat ik procureur-generaal zou worden. Ik zou te soft voor je zijn..." - voegde hij eraan toe.

Giertych merkte op dat hij "niet van zichzelf had verwacht" dat hij Jarosław Kaczyński in vertrouwen had genomen over zijn politieke plannen voor een
eventueel presidentschap. "Jarek, je haalt alles al door elkaar," schreef de advocaat.

Bron:  wiadomosci.gazeta.pl przez Marcin Kozłowski    język po Polsku

Pieszyce

De heren in 2006

De heren NU

Nu even een sidekick precies tussen de ogen en weg is Kaczor :)