Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Trzaskowski bespotte Kaczyński. Nawrocki kreeg het ook

Gestart door Pieszyce, 13 maart 2025, 00:16

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Trzaskowski bespotte Kaczyński. Nawrocki kreeg het ook

12 maart 2025

De presidentskandidaat van de Burgercoalitie, Rafał Trzaskowski, uitte tijdens een bijeenkomst met de inwoners van Zielona Góra scherpe kritiek op zijn belangrijkste rivaal, Karol Nawrocki, die door PiS wordt gesteund. Ook over de leider van PiS, Jarosław Kaczyński, werden bittere woorden gesproken.

Tijdens zijn toespraak betwijfelde Trzaskowski of Jarosław Kaczyński wel in staat is om beslissingen te nemen over de toekomst van het land. "Hoe in hemelsnaam zijn we bereid om beslissingen over de toekomst van onze kinderen, kleinkinderen en vrouwenrechten te laten nemen door een man die volkomen onrealistisch is? Wie is een eenzame heer die al 30 jaar niet meer gewandeld heeft, al 30 jaar niet meer naar de winkel is geweest en al 30 jaar niet meer naar het park is geweest? "Hij heeft geen idee van zijn familie, hij weet niet wat hij onze kinderen op school heeft aangedaan", aldus Trzaskowski.

De KO-kandidaat gaf aan dat Kaczyński de echte beslissende kracht in het kamp van zijn tegenstander is. "En hij moet beslissingen nemen, hij moet de alfa en omega zijn als het gaat om vrouwenrechten? Want laten we onszelf niet voor de gek houden – wat Nawrocki? Want God verhoede dat Andrzej Duda voor ons allemaal de perfecte president lijkt, vergeleken met wat ons te wachten staat. "Er valt hier niets te lachen," voegde hij toe.

De burgemeester van Warschau deed een beroep op de aanwezigen om niet toe te staan dat er een situatie ontstaat waarin ze "Andrzej Duda zouden missen". "Doe ons dit niet aan," benadrukte Rafał Trzaskowski.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Hoewel ik Trzaskowski begrijp, ben ik geen voorstander van zo'n actie.

Ik ben meer van het, "wat gij niet wilt dat U geschied,gedoe dat ook een ander niet" Type.

Negeer idioten, laat het verschil in programma zien en maak dat sterk.

Negeer haters, spreek ze sarcastisch met Liefde toe, dat doet meer pijn.  ;)