Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PETITIE - Oproep aan procureur-generaal Adam Bodnar:

Gestart door Pieszyce, 24 juni 2025, 17:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Oproep aan procureur-generaal Adam Bodnar:
melding van een mogelijk misdrijf gepleegd door leden van districtskiescommissies!

Karolina Gorczycka
24 juni 2025

Online is een oproep verschenen aan Adam Bodnar, de procureur-generaal:

Als kiezer die deelneemt aan de verkiezingen, dien ik een kennisgeving in van een mogelijk misdrijf begaan op grond van artikel 271 § 1 van het Wetboek van Strafrecht, namelijk door leden van kiescommissies in de districten, door een onwaarheid te bevestigen in de notulen van de kiescommissies in de districten - d.w.z. door, op een wijze die niet strookt met de werkelijkheid, het aantal stemmen dat individuele kandidaten hebben behaald in de notulen van de kiescommissie in de districten van de verkiezingen van 1 juni 2025.

Mijn kennisgeving betreft zowel leden van kiescommissies in de districten waarbij reeds vervalsingen zijn ontdekt in het kader van de quasi-procedure voor de zogenaamde Buitengewone Kamer voor Openbare Zaken en Openbare Zaken van de Hoge Raad, als leden waarbij nog geen onregelmatigheden zijn ontdekt.

Tegelijkertijd verzoek ik om een onderzoek naar deze zaak en om een bevel uit te vaardigen – overeenkomstig artikel 207 van het Wetboek van Strafvordering in samenhang met artikel 79, lid 4 van het Kieswetboek – om alle stembiljetten die bij de verkiezingen van 1 juni zijn uitgebracht, te inspecteren, te beginnen met de districten waar statistische afwijkingen zijn geconstateerd – als onderdeel van de openbaar toegankelijke analyse uitgevoerd door Dr. Krzysztof Kontek.

Onderteken hier de petitie oproep.    

Bron:  wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka    język po Polsku