Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Amerikaanse begraafplaats Margraten verwijdert gedenktekens over rol van zwarte militairen in WO II

Gestart door Pieszyce, 9 november 2025, 17:48

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Amerikaanse begraafplaats Margraten verwijdert gedenktekens over rol van zwarte militairen in WO II

Op de Amerikaanse militaire begraafplaats in het Limburgse Margraten zijn enkele verwijzingen naar de rol van zwarte Amerikanen tijdens de Tweede Wereldoorlog weggehaald. Het lijkt onderdeel van de strijd van de regering-Trump tegen alles wat zij schaart onder de noemer 'woke'.

ThomCanters

Dit artikel is geschreven doorThom Canters
is nieuwsverslaggever van de Volkskrant.
Gepubliceerd op 8 november 2025, 14:17

De verwijdering van de twee panelen uit het bezoekerscentrum in Margraten is zonder toelichting gebeurd, meldt NRC. Onduidelijk is wanneer de panelen precies zijn weggehaald. Mogelijk is dat al maanden geleden gebeurd.

De panelen waren sinds vorig jaar te zien in de permanente tentoonstelling in het bezoekerscentrum, dat in 2023 zijn deuren opende. Op de begraafplaats liggen ruim achtduizend Amerikaanse militairen begraven, van wie 172 zwart waren.

Bron:   Lees hier verder . . . . . .  .Volkskrant.nl

Pieszyce

Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik vind het nogal een groot schandaal, dat een Epstein lover die bewezen jonge meisjes lastig viel en misbruikte, nu ook nog eens een racist blijkt te zijn.

Mannen die zeer hard gevochten hebben, [mijn vader kende er een paar] worden nu om hun huidskleur miskent en verwijdert.

We hadden Nazi Duitsland, krijgen we nu straks ook Nazi US?? >:(  >:(  >:(