Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Bewoners niet toegelaten tot ontmoeting met Jaroslaw Kaczynski. "Set-up"

Gestart door Pieszyce, 16 september 2022, 09:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Bewoners niet toegelaten tot ontmoeting met Jaroslaw Kaczynski. "Set-up"

14 september 2022

Dinsdag bezocht Jarosław Kaczyński tijdens zijn rondreis door het land Pruszków, waar hij deelnam aan een bijeenkomst met de inwoners van de stad.
Niet iedereen kon echter in de zaal komen waar de PiS-voorzitter sprak. Bij de ingang werd er nerveus gewisseld toen bleek dat de organisatoren geen
 mensen wilden toelaten die zich niet van tevoren op het partijkantoor hadden aangemeld.

- U nodigt de mensen van Pruszków uit voor een ontmoeting tussen de heer Kaczyński en de mensen van Pruszków, dus ben ik gekomen. Ik vind het
mijn leeftijd onwaardig om me in te schrijven op een of andere lijst voor een open bijeenkomst," zei de voormalige voorzitter van Znicz Pruszków en
 bouwer van de zaal waar het evenement met deelname van de voorzitter van Wet en Rechtvaardigheid werd gehouden.

De hele situatie werd geobserveerd door Onet-verslaggever Karol Kosiorowski. Er was commotie rond de inwoner van Pruszków. - Zou u iemand die
niet geverifieerd is, bij u thuis willen uitnodigen? - vroeg een van de organisatoren. - "Maar dit is geen privéhuis," antwoordde de man die in de
 ontmoeting met Kaczyński wilde komen. Nadat hij zijn identiteitsbewijs had getoond, mocht hij de zaal in, maar werd hij enkele meters verderop
tegengehouden door andere mensen die het evenement organiseerden. Uiteindelijk ging hij niet naar de bijeenkomst met de voorzitter van PiS.

- Nergens stond dat de vergadering daadwerkelijk besloten zou zijn, zei een andere persoon die het gebouw niet in mocht. - Is dit een burgervergadering?
 Je kunt voor jezelf antwoorden," voegde een verontruste jongeman eraan toe. - "Je stond niet op de lijst, koester geen wrok," reageerde iemand uit
de menigte die in de rij stond te wachten om de zaal binnen te gaan. - 'Laat iedereen voor zichzelf beantwoorden of de bijeenkomst waarvoor je je op
 het partijkantoor moet aanmelden een bijeenkomst met burgers is of een bijeenkomst voor lokale activisten om een opzetje te doen,' zei de man die
 niet naar binnen mocht.

Źródło: wiadomosci.onet.pl      język po Polsku

Pieszyce

Een klein mannetje een echte onderdeur, maar een ENORME etter tegen andere Net PiS mensen.

Wie op hem stemt, is precies hetzelfde, anders accepteer je dit niet.  >:(