Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Verslag over de Poolse politie. Hoe is het mogelijk dat . . . . . . . . . .

Gestart door Pieszyce, 25 januari 2023, 00:27

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Verslag over de Poolse politie. Hoe is het mogelijk dat ze tieners meenemen in een politieauto
 vrouwen afranselen, Spaanse duikers laten gaan...

politie
20 januari 2023 
Piotr Głuchowski

"'Nieuwe' krijgen 4.000 in de hand, 1.500 na promotie, 500 voor preventie plus bonussen. De jongens die van het mannelijk leven houden staan te popelen om te solliciteren. Een verslag over de Poolse politie

Het is met grote spijt dat ik kijk naar wat er gebeurt bij de politie," begint parlementslid voor de parlementaire groep Porozumienie Jarosław Gowina en voormalig politieagent met de rang van hoofdinspecteur Magdalena Sroka. - De dienst is getroffen door een zwarte reeks van absoluut onaanvaardbare gebeurtenissen. Ik vraag me af waarom dit gebeurt...

De Poolse Pablo Escobar en zijn achtervolgers uit Kujawy

Laten we ook eens nadenken. Laten we beginnen met Ciechocinek in Kujawsko-Pomorskie. De Vistula-rand van de stad, midden in de zomer van 2019. Politieagenten ontdekken een wietteelt. Ze tellen de struiken met de hand - het zijn er 15.000. In een communiqué van het gemeentelijk politiebureau in Aleksandrów Kujawski staat dat "planten van 30 cm tot 1,5 m hoog zijn veiliggesteld", en dat uit de scheuten "ongeveer 330 kg cannabis met een waarde van 5,5 miljoen złoty kan worden verkregen". Er wordt in de media gesproken over "de grootste kweek die ooit in Europa is ontdekt". Felicitaties stromen binnen van het provincie  Hoofdkwartier in Bydgoszcz en Warschau. Er zijn financiële beloningen. De hoge politieagent die het veld heeft ontdekt, wordt al snel bevorderd.

Bron:  wyborcza.pl przez Piotr Głuchowski   język po Polsku