Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Mentale vechtpartij op TVN24. De gastheer schold de politici uit en beëindigde het programma

Gestart door Pieszyce, 20 maart 2023, 01:04

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Mentale vechtpartij op TVN24. De gastheer schold de politici uit en beëindigde het programma

19 maart 2023

Ondanks talloze pogingen kon de presentator van het "Kawa na Ława" -programma, Konrad Piasecki, de situatie in de TVN24-studio niet beheersen. De discussiërende politici lieten zich meeslepen door hun emoties en bleven tegen elkaar schreeuwen. - Dames en heren, stop even met uw discussie, want deze manier van een gesprek voeren leidt tot niets. Ik zou zeggen dat hij je een compromitterende getuigenis geeft en met deze verklaring zal ik dit programma beëindigen – kondigde de presentator  op een gegeven moment aan en beëindigde het programma feitelijk.

Citaatfoto "Kawę na ławę" TVN24 Konrad Piasecki

Een vechtpartij tussen politici tijdens een live programma. "Kakofonie".

In het programma "Kawa na ławę" dat elke zondag op TVN24 wordt uitgezonden, vond een vechtpartij plaats tussen politici. Onder de gasten in de studio konden we zien discussiëren: Andrzej Dera van de Kanselarij van de President, Artur Soboń van de PiS partij, Magdalena Biejat van Links, Cezary Tomczyk van PO, Joanna Mucha van Polen 2050 en Krzysztof Hetman van de PSL.

Een verhitte discussie tussen politici is een integraal onderdeel van "Kawa na ławę", maar meestal slaagt de presentator van het programma erin de gemoederen te bedaren wanneer de situatie in de studio uit de hand begint te lopen. Deze keer was het anders en moest presentator Konrad Piasecki de felle discussie tussen politici beëindigen. Ook tegen de gasten van het programma werden enkele harde woorden gesproken. Hoe kon dit gebeuren?

Heet in het programma op TVN24's. "Stop de discussie (...) het geeft een gênante getuigenis".

Tijdens het programma bespraken politici de komende verkiezingen, het schandaal rond NCBiR of de inflatie.

- "Er is geen enkele econoom die denkt dat de inflatie zal stijgen", zei onderminister van Financiën Artur Soboń (PiS), waarop vertegenwoordigers van de oppositie reageerden door te beweren dat de regering "niets doet om de inflatie te bestrijden".

- U helpt de Polen niet alleen niet, u plundert ze bij de benzinestations", viel Cezary Tomczyk (KO) de machthebbers aan.

De hitte in de studio steeg met de minuut en presentator Konrad Piasecki moest zijn gasten herhaaldelijk tot de orde roepen.

- Gaat u parlementsleden disciplineren? - vroeg Soboń op een gegeven moment.

- Ik wil breken met deze rampzalige gewoonte die in de eerste 17 minuten van dit programma is ontstaan. Dames en heren, we voeren nu een nieuwe regel in. Iedereen behalve degene die aan het woord is heeft zijn microfoon uitgezet", aldus Piasecki, maar zijn oproep had geen effect.

- Dames en heren, stop alstublieft even met uw discussie, want deze manier van doen leidt tot niets. Ik zou zeggen dat het u in diskrediet brengt en met die verklaring beëindig ik dit programma," zei de "Kawę na ławę" gastheer tenslotte, tot verbazing van zijn gasten.

- "U reageert zo dat onze kijkers niet kunnen horen en geen conclusies kunnen trekken uit deze kakofonie van u," besloot Piasecki en beëindigde het programma.

Bron:  TVN24, onet.pl przez Autorzy:MBR  Język po Polsku

Pieszyce

Wacław Jan Kroczek  @WaclawJan

Redaktor Piasecki w stanie, w jakim go jeszcze nigdy nie widziałem. Cóż, ma gość trochę racji. Kakofonia dzisiejszej #kawanaławę przeszła samą siebie. Czego innego się spodziewać gdy zaprasza się takie "gwiazdy" jak Dera i Soboń...
@SzkKontaktowe , widzieliście?

Redacteur Piasecki in een staat waarin ik hem nog nooit heb gezien. Nou, de man heeft een beetje een punt. De kakofonie van de #kawanalawa van vandaag heeft zichzelf overtroffen. Wat kun je anders verwachten als je "sterren" als Dera en Soboń uitnodigt....
@SzkKontaktowe , heb je het gezien?

De video, met hoe het afliep:  https://twitter.com/i/status/1637411738269241344

Als Piasecki beter had opgelet, had hij geweten dat je een Dera, Soboń en Mucha, nooit samen in een studio moet uitnodigen. Perfect concept voor een hoop herrie, waarna niemand meer iets begrijpt en zeker de kijkers niet van wat er gezegd wordt. Ik zet de TV dan gewoon uit.