Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk roept op tot een mars. Sluit de rest van de oppositie zich aan?

Gestart door Pieszyce, 19 april 2023, 00:20

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Donald Tusk roept op tot een mars. Sluit de rest van de oppositie zich aan?

Lees- en kijkzone
17 april 2023
Justyna Dobrosz-Oracz

PSL-voorzitter benadert 4 juni mars "met vriendelijkheid". Włodzimierz Czarzasty "is ruimdenkend". Maar achter de schermen hoort men wrevel bij de achterban dat het hoofd van de PO niet eerder andere partijen heeft uitgenodigd zich aan te sluiten.

- KO heeft de hoop op een gezamenlijke lijst al de bodem ingeslagen. 'We doen ons eigen ding', herhalen de Kamerleden van het Platform. Ze proberen kiezers te mobiliseren en de hoop op een overwinning te herstellen. Op zaterdag kondigde Donald Tusk op sociale media aan een mars te organiseren op de verjaardag van de eerste gedeeltelijk vrije verkiezingen van 4 juni 1989. "Ik roep iedereen op om op 4 juni om 12.00 uur in Warschau te marcheren. Tegen te hoge prijzen, diefstal en leugens, voor vrije verkiezingen en een democratisch, Europees Polen," - schreef de leider van het Burgerplatform.

Betaalmuur:

Bron: wyborcza.pl przez Justyna Dobrosz-Oracz   język po Polsku

Pieszyce

CiteerMaar achter de schermen hoort men wrevel bij de achterban dat het hoofd van de PO niet eerder andere partijen heeft uitgenodigd zich aan te sluiten.

Zal wel aan mij liggen, maar wat is dan "het verzoek een gezamenlijke lijst te starten omdat je dan zekerheid hebt dat PiS weg is??

Als ik dat lees, ben ik volgens mij toe aan een Kuuroord.