Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Mijnheer Duda, hoe is uw kennismaking met Jola?

Gestart door Pieszyce, 29 oktober 2023, 16:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Mijnheer Duda, hoe is uw kennismaking met Jola?

28 oktober 2023

citaat Twitter.com

Andrzej Duda heeft een zekere Jola ontmoet. De ontmoetingen vonden plaats bij vrienden van Duda. De media probeerden haar in diskrediet te brengen.

Heeft president Andrzej Duda zich al van zijn kennismaking afgemeld? Zou hij niet nauwer willen omgaan met mevrouw Jola in plaats van het democratische proces te vertragen?

Andrzej zou zich als president moeten uitspreken", zegt mevrouw Jola op de opname.....

Bron:  wiesci24.pl  język po Polsku

Pieszyce

De ontmoeting begon net voordat Duda president werd, er waren scheidingsperikelen in de Duda familie en de papieren lagen al bij de rechter. Toen ontmoette hij Jola.

Nadat Andrzej Duda de presidentsverkiezingen won, trokken Duda en zijn vrouw Agata Kornhauser-Duda het scheidingsverzoek in, maar contact met Jola, was er nog steeds en volgens haar, zoals ze zegt in de video heeft ze zelf Duda's vrouw daarvan op de hoogte gebracht en wist deze er dus van.

Afgelopen periode [ik denk oude forum] waren er Foto's waarin te zien was dat Jola Duda omhelst en kust tijdens een verkiezingsbezoek aan een stad.

De media waren inderdaad niet aardig voor Jola, terwijl ik altijd van mening ben geweest dat Duda haar had moeten loslaten, maar wel in bescherming had moeten nemen. We weten hoe asociaal Poolse media kunnen zijn.

Hoe het nu verder is/gaat weet ik niet, Jola heeft via de video in Het Pools [voor onze partners] haar verhaal gedaan en het is afwachten wat er gebeurd als Duda geen president meer is.

Ik plaats dit, om aan te tonen dat Duda eigenlijk niets anders is dan een vies, achterbaks mannetje, die een jonge vrouw in de st**nt laat zakken, een oppositiecoalitie afremt een regering te vormen, vele malen de Grondwet heeft geschonden en net doet of hij heilig is.

Ik denk dat Jola hem na zijn aftreden in de bezoekruimte van een gevangenis moet bezoeken..

Video voor de nieuwsgierige Poolse partners  ;)