Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De krachtige woorden van Sienkiewicz: PiS was een stel schurken!

Gestart door Pieszyce, 6 april 2024, 23:41

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De krachtige woorden van Sienkiewicz: PiS was een stel schurken!

5  april 2024

Laat niemand zich illusies maken: dit was geen gewone regering en gewone macht, bijvoorbeeld over staatsbedrijven. Dit was een stelletje klootzakken. Daarom moeten ze ter verantwoording worden geroepen. Ik ben blij dat ik de kans krijg om actief deel te nemen aan deze regeling, schreef minister Bartłomiej Sienkiewicz.

Dit zijn belangrijke en noodzakelijke woorden, ook al komen ze uit de mond van de minister die de regering van Donald Tusk al verlaat. Sienkiewicz is hier veel consistenter dan bij de schikkingen in de media, waar hij niet zo veel belang aan hecht, en dat is jammer.

Sienkiewicz slaagde er onder meer niet in om de financiering van TVP te regelen, of om de televisie effectief te zuiveren van PiS-mensen en de exploitatiekosten van de televisie te verlagen. Hij kon ook niet omgaan met de druk van de media om de Poolse radio niet te zuiveren - bezweken voor vals gefluister van zijn collega's ontsloeg hij de curator van Radio for You, Grzegorz Jakubowski, net nadat hij was begonnen met het ontslaan van PiS-commentatoren zoals Michał Kolanko.

Ik ben echter blij dat Sienkiewicz de behoefte voelt om zichzelf te reinigen – misschien zal het in een andere positie gemakkelijker voor hem zijn.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Ik vraag me deze reactie af.

Als je dat weet, was het dan niet beter geweest keihard in te grijpen?
Nu heb je het een en ander laten liggen waardoor die PiS schurken nog steeds in TVP aanwezig zijn.

Deze hadden al weg moeten zijn en minimaal voorwaardelijk achter de tralies moeten zitten.  >:(  >:(