Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Sterke woorden van Tusk. ‘Er zijn dingen waar je echt ziek van wordt’

Gestart door Pieszyce, 7 juni 2024, 00:05

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Sterke woorden van Tusk. 'Er zijn dingen waar je echt ziek van wordt'

5  juni 2024

Tijdens de persconferentie sprak Donald Tusk over het schokkende schandaal bij de Government Agency of Strategic Reserves. – Dit zijn dingen waar je echt ziek van wordt, zei de premier.

– Deze zaak raakt mij persoonlijk – zei hij. – Een van de vele onbezongen helden. Een persoon die niet in de media verschijnt, geen openbaar ambt bekleedt, die met zijn eigen geld en geld georganiseerd door privécollecties auto's, uitrusting voor soldaten en stroomgeneratoren naar Oekraïne vervoerde en nog steeds vervoert, dicht bij het front, vertelde me dat hij niet in het land zou kunnen blijven wonen als de mensen die er geld aan verdienden, die Polen en Oekraïne tijdens de oorlog hadden beroofd, ongestraft zouden blijven opereren. Hij zei dat deze gedachte voor hem ondraaglijk zou zijn, benadrukte de premier.

– Dit zijn momenten waarop ik het betreur dat ik niet tegelijkertijd officier van justitie en politieagent ben, maar geschiedenisleraar van beroep. Maar ik wil je zeggen: net zoals we mensen die veel geld hebben verdiend aan beademingsapparatuur of de pandemie in het algemeen niet hebben en zullen vergeven, zullen we ook niet degenen vergeven die geld hebben verdiend aan de oorlog in Oekraïne, verklaarde het hoofd van de regering. .

Ik vraag me af wat de "patriotten" van PiS nu zullen antwoorden. Die besloot dat oorlog gewoon een goede zaak was.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku