Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ziobro was beledigd. Omdat hij zich aan de wet moet houden

Gestart door Pieszyce, 27 juni 2024, 00:13

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ziobro was beledigd. Omdat hij zich aan de wet moet houden

26 juni 2024

Zbigniew Ziobro heeft zojuist een nieuwe reden gevonden om beledigd te zijn door de regering van Donald Tusk. Dit komt omdat ik moet getuigen voor de parlementaire onderzoekscommissie over Pegasus.

De deadline werd gesteld op 1 juli. Volgens het hoofd van de commissie, Magdalena Sroka, was het ook mogelijk om de voormalige minister van Justitie buiten de Sejm te ondervragen.

Ziobro negeerde de oproep echter. En om deze reden wordt hij gezocht door de politie. – Hij heeft de oproep nog niet beantwoord, voor zover ik weet is de politie naar hem op zoek om deze uitdaging aan te gaan. Ik hoor dat voormalig minister Ziobro naar Warschau komt. Ik weet niet precies waar hij woont, in het buitenland of in zijn woonplaats, zei senator Marcin Bosacki op de Poolse radio.

Het hoofd van Soeverein Polen heeft de oproep misschien niet aanvaard, maar hij aarzelde niet om zijn mening op sociale media te presenteren. – Mij op 1 juli ontbieden en de politie erbij betrekken is een primitieve provocatie en een duidelijke, walgelijke intimidatie – zei Ziobro.

Maar wat was het kwaad bij het beantwoorden van de oproep?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku