Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een voorstel van het Vaticaan

Gestart door Pieszyce, 28 november 2022, 01:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een voorstel van het Vaticaan
Geldt voor Rusland en Oekraïne

Samengesteld door: Bartosz Kolodziejczyk
27 november 2022

Het Vaticaan wil helpen een einde te maken aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, Om dit doel te bereiken is de Heilige Stoel bereid beide landen een plaats te bieden voor gesprekken en onderhandelingen om het conflict te beëindigen.

In een gesprek met de televisiezender Mediaset verzekerde het hoofd van de Vaticaanse diplomatie aartsbisschop Paul Richard Gallagher dat het Vaticaan, ondanks het gebrek aan antwoorden, "altijd beschikbaar blijft" voor onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne.

Oekraïne vs Rusland. Vaticaan biedt ruimte voor gesprekken

- En als het nuttig en noodzakelijk zou zijn om ruimte ter beschikking te stellen, zoals wij in het verleden hebben gedaan, zou de Heilige Vader het zeer positief ontvangen als het verzoek van de twee partijen kwam met alle goede bedoelingen en in de geest van het streven naar vrede, dialoog en een einde aan de oorlog, verklaarde de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde hoogwaardigheidsbekleder.

Op de vraag of er landen zijn die geld verdienen aan de huidige oorlog, antwoordde hij: "Iemand verdient geld, ik zou zeggen dat er landen zijn waar wapenfabrieken zijn."

- Natuurlijk trekken wij de legitieme verdediging tegenover agressie niet in twijfel, maar dat moeilijke evenwicht tussen de wapens moet worden gehandhaafd, zei aartsbisschop Gallagher.

Oekraïne heeft het moeilijk. Paus Franciscus: het is niet het Russische volk dat de oorlog voert

Het Vaticaan heeft consequent gestreefd naar beëindiging van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Daarbij vermijden zowel paus Franciscus als ambtenaren van het Vaticaan om Rusland de schuld te geven van de agressie.

Onlangs verklaarde de Heilige Vader: "Het is niet het Russische volk dat de oorlog voert. Het zijn de soldaten, de huurlingen". - Het is een gruweldaad niet van de Russische natie, misschien.... omdat de Russische natie groot is. Wat wreed is, zijn huurlingen en soldaten die oorlog als een avontuur beschouwen.

- Ik denk er liever zo over, omdat ik veel respect heb voor het Russische volk, voor het Russische humanisme. Denk maar aan Dostojevski, die ons vandaag nog steeds inspireert, die christenen inspireert om na te denken over het christendom, zei de paus.

Bron: wydarzenia.interia.pl

Pieszyce

CiteerOekraïne heeft het moeilijk. Paus Franciscus: het is niet het Russische volk dat de oorlog voert

O, wat zijn dat dan voor mensen, die in Rusland wapens maken, transporteren en uitdelen? ?
O. wat zijn dat voor mensen die een uniform aan krijgen dronken gevoerd worden en aan het front water worden? ?
O, wat zijn dat voor mensen die Oekraïners met zwijnen vergelijken? ?
O, wat zijn dat voor mensen die thuis huilen omdat hun man of zoon gesneuveld is? ?
O, Ik snap het, dat zijn Hawaianen en Eskimo's

CiteerHet Vaticaan heeft consequent gestreefd naar beëindiging van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Daarbij vermijden zowel paus Franciscus als ambtenaren van het Vaticaan om Rusland de schuld te geven van de agressie.

At zijn dat voor mensen in het Vaticaan? Als er oorlog is, is er een de agressor en de ander het slachtoffer. Heb nog nergens gelezen dat Oekraïne een bom op het Kremlin gooide. Zijn ze daar nu echt besnuffelt in het Vaticaan?

CiteerOnlangs verklaarde de Heilige Vader: "Het is niet het Russische volk dat de oorlog voert. Het zijn de soldaten, de huurlingen". - Het is een gruweldaad niet van de Russische natie, misschien.... omdat de Russische natie groot is. Wat wreed is, zijn huurlingen en soldaten die oorlog als een avontuur beschouwen.

Het spijt me, Heilige Vader gaat mij te ver, gezien wat er allemaal gaande is kan met het heilige wel weglaten. Zeker heeft het Russische volk schuld, 82% steunt Putin in zijn smerige strijd. Bekijk je de interviews die door RT en Sputnik gemaakt worden, dan hoor je niets anders dan. "Oekraïners zijn geen mensen, weg met de lui, weg met dat land, ze mogen alleen overleven als ze leven zoals wij leven, Oekraïners zijn nog minder als dieren, weg er mee. Afslachten die lui etc, etc, etc, etc."
Huurlingen? Bekijk de video's maar eens van gevangen genomen Russen, de meeste wisten niet eens waar ze naar toe gingen, ze werden dronken gevoerd en werden nuchter in een loopgraaf.
Nigerianen die in Rusland studeren worden nu gedwongen in Oekraïne te gaan vechten. Willen ze niet dan moeten ze terug naar Nigeria en worden zo de armoede ingetrapt. Wat te denken van Russen die nog steeds, wapens bouwen?? De paus is volgens mij de weg kwijt.
Ik hoop dat hij in zijn kerstboodschap die er buiten laat.

Citeer- Ik denk er liever zo over, omdat ik veel respect heb voor het Russische volk, voor het Russische humanisme. Denk maar aan Dostojevski, die ons vandaag nog steeds inspireert, die christenen inspireert om na te denken over het christendom, zei de paus.

Omdat ik veel respect heb voor het Russische volk? ? ? ? ? ?
Voor het Russische humanisme? ? ? ? ? ? ? ?

In Rusland vinden de meeste scheidingen plaats, de meeste vouwen schendingen en mishandelingen, men respecteert alleen de Rus, als Rus zijnde, en de rest van de wereld is minder dan zij.
Hebben de westerse gelovigen een Russische filosoof nodig om Christen te zijn? ? ? ? ? ? ?
Putin staat altijd vooraan in de Orthodoxe kerk, houdt bijna de hand van de Pope vast.
Putin staat vooraan bij de knoppen waarmee men raketten afvuurt op Oekraïne en Syrische ziekenhuizen.
Putin staat altijd vooraan als er vergaderingen met anderen regeringsleiders zijn, geluukig mag hij voorlopig even niet.

Ik heb veel boeken over Rusland gelezen, maar ben er sinds het communisme net zo op afgeknapt als nu op het Vaticaan. Over en uit voor mij.  >:(  >:(  >:(  >:(

Bobal

Hier kan ik heel kort op reageren:
Het is net als met sex, als je van het onderwerp geen verstand hebt, dan kun je je er beter niet mee bemoeien.