Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Schandaal binnen de Wet en Rechtvaardigheid partij (PiS)!

Gestart door Pieszyce, 1 september 2025, 23:02

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Schandaal binnen de Wet en Rechtvaardigheid partij (PiS)!
De ex-man van Marianna Schreiber trouwt voor de derde keer

Karolina Gorczycka
1 september 2025

Dit noem ik nog eens een "doelman in wording"! De ex-man van Marianna Schreiber, een activist verbonden aan PiS, is vandaag voor de derde keer getrouwd. "Mijn ex-man heeft vandaag een hattrick gescoord", schreef Schreiber, terwijl zij op een pakkende manier commentaar gaf op de gebeurtenis.

De kersverse bruid kreeg haar trouwring, maar daar zit een bitter verhaal achter. Marianna Schreiber haalde fel uit naar haar ex-man. Ze wees er in krachtige bewoordingen op dat Łukasz – hoewel hij gemakkelijk nieuwe huwelijken aangaat – al maanden geen uur de tijd heeft gevonden om zijn dochter Patrysia te zien. "Ik begrijp dat zijn taken als verloofde en pasgetrouwde bruidegom hem misschien veel tijd hebben gekost, maar hij had tenminste voor één keer de telefoon van zijn dochter kunnen opnemen," merkte Schreiber verontwaardigd op.

De ex-vrouw maakt zich geen illusies over de toekomst van een nieuw huwelijk. "Ik wou dat de pasgetrouwde mevrouw Schreiber, nummer 3, het laatste nummer was op de lijst van slachtoffers van deze zedendelinquent," schreef ze, terwijl ze met de kracht van een politieke hamer op haar ex-man inhakte. Drie bruiloften, drie vrouwen en één man van de Wet en Rechtvaardigheid partij. Dit is geen soapscenario, maar de Poolse politieke realiteit. Zal het "roofdier in pak" stoppen bij zijn derde vrouw? Marianna Schreiber twijfelt er niet aan – het is waarschijnlijk gewoon weer een halte.

Extreemrechts draait om schandalen, echtscheidingen en seks.

Bron:  wiesci24.pl przez  Karolina Gorczycka     język po Polsku

Pieszyce

CiteerRuud schreef in een ander topic:
Er is nog veel steun vanuit de bevolking voor een rechtse keuze, zeker als je er de drempel christelijk op weet te drukken.

Uit ervaring, neem ik het Christelijke in Polen met een korrel of drie zout. Ja uiterlijk is er van alles loos, maar als het er op aan komt . . . . . . .
Een ex vriend van ons bij wiens [burger- en Kerkelijk-] huwelijk ik ben geweest, gaf eens aan dat hij de laatste 3 jaar alleen met Kerstmis en Pasen naar de kerk was geweest. "Deze vriend" bedroog zijn vrouw ook en huwde een Duitse met geld.

Schreiber is een min mannetje, waar al veel over te doen is geweest.

De man heeft een zeer grote mond over vrouwen die een abortus willen, zelfs wanneer het noodzakelijk is. Vrouwen zouden na een abortus de gevangenis in moeten. Hij ontzegt vrouwen alle rechten maar leeft er zelf als een beest op los. Op het oude forum was er meer over deze man te lezen, vooral over zijn rotstreken.

Ruud

Ja dat christelijke is op een of andere wijze meer uiterlijk dan dat veel Polen er naar leven. Maar vreemd genoeg bepaald het grotendeels nog wel op wie ze stemmen.

Pieszyce

Citaat van: Ruud op  2 september 2025, 07:26 Ja dat christelijke is op een of andere wijze meer uiterlijk dan dat veel Polen er naar leven. Maar vreemd genoeg bepaald het grotendeels nog wel op wie ze stemmen.

Ja en dat bepaalt het Lemmingen gedrag van velen van hen.

Ze stemmen net als vroeger veel Nederlanders, alleen maar PvdA of KVP zonder na te denken of het goed was.

Het ging om Arbeidersklasse of Kerkgang.

Bobal

Citaat van: Ruud op  2 september 2025, 07:26 Ja dat christelijke is op een of andere wijze meer uiterlijk dan dat veel Polen er naar leven. Maar vreemd genoeg bepaald het grotendeels nog wel op wie ze stemmen.

Inderdaad, supertriest en kijk naar met wat voor een president we nu opgescheept zitten.