Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het Poolse leger kookt van woede na Trumps uitspraken en Nawrocki's stilzwijgen.

Gestart door Pieszyce, 23 januari 2026, 23:23

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het Poolse leger kookt van woede na Trumps uitspraken en Nawrocki's stilzwijgen.

Karolina Gorczycka
23 januari 2026

"Ik ben het, jullie meerdere! Kijk hoe ik kruip voor een gestoorde zedendelinquent die zojuist de dood van 44 van jullie collega's heeft ontkend en jullie lafaards noemt die achter de frontlinie staan, slachtoffers die zijn land nooit nodig heeft gehad. Ik ben ook niet van plan hier iets aan te doen, de ambassadeur te ontbieden of zelfs maar een verklaring af te geven. Ik zal zelfs niets op de X schrijven! Want foto's met mijn oranje soeverein betekenen meer voor mij dan jullie eer. Onthoud dit wanneer jullie de Republiek Polen verdedigen!" – dit zijn de fictieve woorden van Karol Nawrocki, geschreven door een internetgebruiker, die commentaar gaf op wat er gebeurde.

Donald Trump heeft het hele bondgenootschap van Polen met de VS in twijfel getrokken, en Karol Nawrocki zwijgt. Hij zwijgt omdat hij foto's en ogenschijnlijk politiek gewin verkiest boven echte steun voor het Poolse leger.

En de soldaten koken van woede – mede door Nawrocki's stilzwijgen.

PiS heeft zichzelf zojuist in de voet geschoten. En ze zullen zich niet meer herstellen van deze mislukking.

Bron:   wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka    język po Polsku