Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Adam Mazguła: Je wilt geen muur, bouw hem dan niet

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 01:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

02. Nov 2018 at 13:55

31 oktober 2018

[size=12]Mijnheer Jarosław Kaczyński,[/size]   

Ik ben onder de indruk van je laatste verklaring dat de PiS onder jouw onbetwiste leiding staat "... geen partij van oorlog is, het geen partij is van totale oorlog, noch enige vorm van oorlog. We zijn een partij van instemming, we willen samenwerken, maar aan de andere kant hebben we nu een muur ... ".

Toen ik het bestuur van de Iraaks provincie Babylon herbouwde, keek ik naar de Arabische huizen.
    Ze waren allemaal omringd door een strakke en hoge muur. Ze legden me uit dat achter deze muur
     de wereld van de gastheer van het huis staat, Arabier, die alles daar heeft voor zijn geluk en hem
    niet mag storen. Daar zijn, zijn rechten en plichten. Degene die deze muur van hem oversteekt, is
    onderworpen aan zijn wetten. Je kunt niet naar binnen of naar buiten kijken, zelfs als hij dingen doet
    die gemeen en onwettig zijn.
    [/list]

Na deze dosis informatie merkte ik op, dat iemand meer geneigd is om de rechten van anderen te schenden, die jonge vrouwen of kinderen kidnapt en bindt, goederen smokkelt, samenzweert tegen de maatschappij en macht, hoe hoger een muur rond hun huis bouwt, soms zelfs hoger dan het huis zelf .

De ervaring die op dit gebied is opgedaan, is in strijd met uw verklaring, omdat ik tot voor kort niet zoveel muren, barrières en heggen heb gezien die bestaan uit duizenden politieagenten als vóór uw regering.

Mijnheer Jarosław Kaczyński,   

Is het niet mijnheer die zichzelf van mensen scheidt en hen nu ervan beschuldigt dat hij, waar hij ook heen wil, in de muur van handicaps valt? Is het niet mijnheer en uw naaste medewerkers die de maatschappij officieel en zonder remmingen beledigen, zelfs van het Sejm spreekgestoelte, en niemand is daarvoor gestraft?

Ik kan ten minste 100, voor het eeuwfeest van de onafhankelijkheid van Polen, van uw onwaardige verklaringen citeren die met minachting voor een ander mens zijn gemarkeerd.

Is het niet hetzelfde dat je jezelf hebt afgescheiden van mensen wiens waarde alleen wordt gemeten door het stembiljet, en de anderen zijn voor niets? Is dat hoe uw partij van toestemming eruit ziet?

Mijnheer Jarosław Kaczyński, het is niet de moeite waard om kracht te verliezen om de muren te vernietigen, het is genoeg om ze niet te plaatsen.

Laat mijnheer deze kolommen van auto's met alarm draagbare gepantserde omheiningen verlaten, Laten we rijden met mijnheer en mijnheer's naaste medewerkers naar overal waar je mensen ontmoet, deze bataljons lijfwachten, gepantserde limousines voor elke "Misiewicz" van PiS, deze industrie van minachting voor de waarheid, geaccumuleerd in toegeëigende publieke media, diegenen die door dementie van ambtenaren en blinde volgers worden opgenomen.

Mijnheer Jarosław,   

Waarom beschuldigt mijnheer anderen, niet zichzelf, voor vijandigheid en het opbouwen van verdeeldheid, voor wat je hebt beschreven als een totale oorlog. Ik heb de indruk dat je het initiatief hebt, want mijnheer valt aan, want mijnheer zegent en eigent zich alles toe, zelfs het geloof in de Smoleńsk variant, waarin God, die liefde is, alleen maar van fascisten, racisten en natuurlijk mijnheer houdt.

Het was mijnheer die de oppositie leidde naar gedwongen verdediging, die alleen de gelederen sloot, om je agressie te weerstaan.

Mijnheer Jarosław Kaczyński, maar u hebt de moed!

Het levendigste is het spel van mijnheer over de stompzinnigheid van de Polen met betrekking tot patriottisme. Voor mijnheer zijn de autoriteiten Smoleńsk leugenaars, nationale verraders, ministeriële misdadigers ... Ze zijn blijvend in hun posities.

U gaf uzelf het recht om te delen en aan te geven, welk Pools bloed waardig is en dat welk je moet bespuwen en ontheiligen.

Ondertussen zijn alle autoriteiten wiens waarde voortkomt uit kennis, ervaring en de geschiedenis van hun leven, voor mijnheer dodelijke vijanden. Je bent zo bang voor mijnheer, dat alleen jij jezelf niet kunt bedekken met de laagste kwaliteiten van een man die ongeschikt is voor het normale leven. Je hebt de politieke discussie vernietigd, dus in de praktijk is er noch een parlement noch een senaat, je hebt Polen in diskrediet gebracht in de internationale arena en dat ook met het kantoor van de president van de Republiek Polen gedaan. ... Nu regeert mijnheer met decreten en verzoekt u om toestemming. Welke toestemming?

Voor verdere dementie van de Poolse zielen, voor de toeëigening van de staat, voor moord, voor de dictatuur van duisternis en nationaal verraad, voor verdere internationale verlegenheid?

Mijnheer Jarosław Kaczyński, als u geen oorlog wilt, laat mijnheer haar dan niet leiden.

Een jaar geleden, toen u voor het eerst duidelijk maakte dat u Polen uit de Europese Unie wilt leiden en stelde dat we een "eenzaam eiland van geluk"
    zouden zijn, schreef ik mijnheer dat ik er niet in paste en het beter is dat u me verlaat, waar Ik ben, omdat ik uw aanbod niet wil (ik sluit die tekst in die zijn relevantie niet heeft verloren).

Ik denk dat ik nu graag achter de muur wil blijven, die mijnheer scheidt. Uw aanbod, dat veel:"naar onze zijde zal gaan, behalve de meest zieke, de meest furieuze" interesseert mij niet.

Laat mijnheer achter deze steeds hogere muur staan met zijn oorlog, leugens, hypocrisie, fascisme, fanatisme, propaganda van minachting voor menselijke attitudes......., Ik vind dit het "het meest ziek en woedend", maar buiten mijnheer's muur.

Altijd blijvend met vriendelijk advies,

Adam Mazguła

PS. U kunt deze en andere soortgelijke teksten vinden in het boek "Adam Mazgu, een soldaat van een slechtere soort." Ik beveel het ten zeerste aan.

Bron:  thefad.pl przez Adam Mazguła       język po Polsku