Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Adam Mazguła: Andrzej Zybertowicz - de PiS professor

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 15:25

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Adam Mazguła: Andrzej Zybertowicz - de PiS professor
    25. Jan 2019 at 23:03

[size=12]Adam Mazguła: Andrzej Zybertowicz - de PiS professor[/size]

25 januari 2019

[size=12]Mijnheer Andrzej Zybertowicz,[/size]

Ik heb met verbazing naar uw laatste toespraken geluisterd, met name in het programma "Kropka nad i" van TVN en ik kan u geen eenvoudige vraag stellen. Hoe kun je de legende van de Poolse solidariteit vernederen? Een man die, ondanks het feit dat er veel verlichte, geschoolde mensen om hem heen waren, de enige was die genoeg moed had om de nationale democratische opstand te leiden om de Yalta-orde in Europa te verbreken.

Welk recht heb je, wie gaf het je, om meneer Lech Wałęsa, het icoon van het vrije Polen, aan te vallen? Heeft mijnheer, juist toen we allemaal een democratische orde in Polen vormden, geen medewerking verleend aan de omgekeerde richting?

• Mr. Zybertowicz met welk recht in het tv-programma van mevr. Olejnik
    op 24 januari 2019, beledigt u mij en spreekt over mij publiekelijk?
    Zolang de rechtbanken het vonnis bewijzen en niet veranderden, was ik
    geen medewerker van de SB. Er is geen oordeel. Niemand kan dit hierin
    zeggen.

Lech Wałęsa (@PresidentWalesa) 25 januari 2019

• Mijnheer Zybertowicz, u bent een medewerker van de Kanselarij van
    de President die de wet overtreedt en de uitspraken van de rechtbank
    die namens de Republiek Polen zijn uitgesproken De onzin van
    medewerkers van het Instituut van Nationale Herinnering en de beslissing
    van de officier van justitie van deze instelling zijn geen rechterlijke uitspraken.
    Mijnheer is blijkbaar een "professor" en u weet dat niet?

Lech Wałęsa (@PresidentWalesa) 25 januari 2019

Hij bespot meneer Paweł Adamowicz, die door de  inwoners van Gdańsk gedurende 20 jaar tot president werd verkozen en alleen de politieke moord op uw huidige ideologie verbrak het leven van deze prachtige, warme en toegewijde publieke held aan de tijd van vrede. Mijnheer, op hetzelfde moment veranderde hij zijn opvattingen, hij ondersteunde en adviseerde over het vernietigen van de grondwet en de rechterlijke macht in Polen.

Je laat jezelf de spot drijven met het goede hart van Jurek Owsiak, die de hele wereld met zijn liefdadigheidsinitiatief verplaatste, voornamelijk naar de jongste van onze burgers. Hij bevrijdde het menselijke initiatief van goed doen voor de gemeenschap. Sociale hulp voor anonieme kinderen en gezinnen, ziekenhuizen uitrusten met de benodigde apparatuur om mensen te redden, die de regering of de president, ondersteund door uw regering, niet aankunnen.

• @AndZyberto: Jurek Owsiak heeft zijn project gepolitiseerd en als we de
     begrotingsuitgaven vergelijken, is het allemaal van de voordelen van dit
     orkest, het is een fractie van een promille
Kropka Nad I (@KropkaNadI) 24 januari 2019

Waldemar Kowal (@waldemar_kowal) 24 januari 2019

• Jurek Owsiak tot Prof. Zybertowicz: u tekent als "adviseur van de president
     van de Republiek Polen, Andrzej Duda"
      https://t.co/mN7rjnDkc7

Als je spreekt over het gezondheidszorgsysteem, willen ik en de burgers er zeker
     van zijn dat je kennis veel groter is dan de gemiddelde Kowalski.
TheFad.pl (@thefadpl) 25 januari 2019

• Mijnheer Redacteur @SchwertnerPL, als u wilt laten zien wat demagogie en
    populisme allemaal in één ding betekenen - dit is het record dat u is gelukt.
    Laat me dit gebruiken voor seminarie lessen. https://t.co/fmh60gX1Xa
Andrzej Zybertowicz (@AndZyberto) 25 januari 2019[/list]

En wat deed u, mijnheer Zybertowicz, goed voor andere mensen? Ik vraag niet eens wie mijnheer heeft geholpen, maar hoeveel mensen mijnheer heeft beledigd, hoeveel mensen hebben de mijnheer gegrepen, hoeveel heeft hij gerapporteerd, hoeveel pijn deed hij?

• Mijnheer A. Zybertowicz,

Je bent het niet waard om te spreken over zaken van zulke grote Polen als Lech Wałęsa, Jerzy Owsiak of Paweł Adamowicz. U hebt
    alleen het recht om hen te bewonderen, omdat u niet tot deze categorie van onze burgers behoort. Meer dan de hoeveelheid
    prestaties, breng je schaamte en schandaal.
      Dus laten we vergelijken wat Lech Wałęsa en de heer Andrzej Zybertowicz
      destijds deden.
    http://pic.twitter.com/dZnsIQTiZA
@PolskawRuinie2  (@polskawruinie2) 24 januari  2019[/list]

• Mijnheer A. Zybertowicz,

Denk je niet dat we drie jaar lang een waardevermindering hebben gezien, welke was de wetenschappelijke titel? Als mijnheer zo'n
    eenvoud toestaat, wat hij tijdens het interview presenteerde, dan moet je onmiddellijk de titels die u gebruikt verifiëren. Misschien
    moet je best, voeg aan de titel van professor de afkorting van PiS toe, zodat iedereen weet dat het niet om een normale professor
     gaat. Je hebt het examen niet afgelegd als een man en adviseur van de belangrijkste functionaris in het land.

Daarom stel ik voor, dat mijnheer zich verschanst in het struikgewas van de woestijn, dat nog niet is afgeslacht door de "gemene
    verandering"
    , om de Polen niet te beledigen met zijn visie.

Mijnheer A. Zybertowicz,

Heb je je ooit afgevraagd waarom er zo weinig professoren verbonden zijn aan het huidige regeringskamp? Ik denk, dat het antwoord eenvoudig is. Omdat de overgrote meerderheid van de opgeleide mensen gewoon fatsoenlijk is.

Altijd met vriendelijk advies,

Adam Mazguła

Bron:  thefad.pl przez Adam Mazguła     język po Polsku