Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Adam Mazguła: J. Kaczyński stal de herinnering aan Katyń

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 17:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

06. Apr 2019 at 17:48

4 april 2019

Toen ik als kleine jongen op mijn kruk zat en luisterde naar het verhaal van mijn vader over Katyń, kon ik niet omgaan met onrecht, wat de vermoorde en verraden Poolse soldaten hebben geleden, die in 1939 niet met de Sovjets vochten.

Het lijkt erop dat we vandaag opnieuw naar verhalen over Katyń in huizen, gezinnen en niet op officiële ontmoetingen zullen luisteren. Het is moeilijk om informatie te zoeken over de toegewijde eer van de Katyń soldaten, omdat de PiS 'cacique, Jaroslaw Kaczyński, de viering van de staatskerk van Smoleńsk oplegde. Nogmaals, keert de trotyl onzin terug, en de leugenaar en de buffoon vertellen over de aanval, hoewel het zijn opdracht is om de catastrofe uit te leggen, alleen een hoog salaris brengt voor het handhaven van de leugen.

Ondertussen, na 10 april 2010, was J. Kaczyński niet op de plaats van het ongeluk, noch op de plaats van de gedode Polen in Katyń. Waarom?

Omdat Katyń voor hem niet meer nodig is; tijdens de presidentiële campagne van Lech Kaczyński ging het niet om eerbetoon aan de slachtoffers van Stalins terreur, maar over de toeëigening van hun geheugen voor PiS-partij propaganda in het begin van de verkiezingscampagne.

Ik wil u eraan herinneren dat de toenmalige premier Donald Tusk en Vladimir Poetin op 7 april 2010, met Poolse en Russische ere-assistenten, eer betuigden aan de verraderlijk vermoorde officieren in Katyń. Waarom vloog Lech Kaczyński daarheen en zorgde hij ervoor dat er vertegenwoordigers aan boord waren van alle parlementaire partijen, geestelijken, hoofden van de belangrijkste kantoren en prominente militaire commandanten? Wie gaf er om zo'n onvoorbereide 'mooie catastrofe'?

De gebroeders Kaczyński wilden de nagedachtenis van Katyń toewijzen aan hun 'patriottische visies' van de bedwelmende samenleving en overschaduwden opzettelijk en bewust hun obsessie met de Polen, vermoord in het Katyń Woud.

Vandaag gaat niemand van de ambtenaren nog daarheen, brengt geen eerbetoon en geeft het eerbetoon niet weg. Jaroslaw Kaczynski en geen van zijn entourage - noch de president noch de premier was in die 9 jaar in Katyń. Vóór de catastrofe, gedurende het hele voorzitterschap waren de Kaczynski's er niet. Er is geen officieel feest, er is geen media- en jubileuminformatie. Er is geen waardig monument van de Katyń slachtoffers in Polen. Waarom niet?

De gestolen herinnering aan Katyń is op het Piłsudski plein in Warschau, in Wawel, voor elk Kaczyński monument en in de kerken van het Smoleńsk geloof, en niet op de begraafplaats van de vermoorde Polen.

J. Kaczyński heeft nog steeds niet het beoogde "effect van de gevallenen" gekregen, dus over verbaasde heldenmoed zul je meer moeten werken, nog meer spelen, nog steeds meer liegen ... Deze strijd om "heldenmoed" zal duren ... Dit is duidelijk, zelfs na de opdringerige veranderingen in de namen van straten en pleinen in alle steden in Polen. Ik respecteer de herinnering aan iedereen die is omgekomen bij een ongeval in de buurt van Smoleńsk. Cześć ich pamięci!

Ik ga er echter niet mee akkoord om hun dood te spelen, door interesse te wekken, opgravingen, missen, jubilea, monumenten, oproepen van de gevallenen om de mensen te overtuigen van hun heroïsche dood. Bovendien wil ik niet de herinnering aan Smoleńsk in plaats van Katyn!

Ondertussen heeft Jaroslaw Kaczyński geen plaats in de herinnering voor de gevallen soldaten, politieagenten ... omdat, zoals gemeld door de pers, zijn oom deelnam aan hun moord. Met de rest heeft hij een hekel aan leger en diensten, hij diende zelf niet, hoewel hij in de repressieve wet al het "respect" voor deze beroepsgroepen moet tonen, en bereidde degradatie- en repressiewetten met betrekking tot het leger voor.

Er zijn geen heldhaftige Poolse soldaten in het verhaal van J. Kaczyński. Want dat is zijn heldhaftige broer en hij die het leidde. Daarom worden in Warschau twee torens gebouwd, naast zijn broer in Wawel werd een plaats gecreëerd, talloze monumenten werden gebouwd, namen van straten en pleinen werden toegevoegd en PiS leidt de strijd met hedendaagse Poolse persoonlijkheden voor de nationale herinnering aan de helden van onze tijd ...

Ik verlaat Jaroslaw met zijn seniele ziekte, want elk van degenen die zijn leven gaven in Pools uniform is belangrijker.

Op de 79ste gedenkdag van de moorden op de Polen, betuig ik eer aan de gevallenen. Vooral degenen die op verraderlijke
wijze zijn vermoord voor hun Pools zijn in plaatsen zoals:

• Katyń, een stadje in de buurt van Smoleńsk met het NKVD-vakantieresort.
    Het doden van ongeveer 4.400 gevangenen uit het kamp in Kozielsk.
  • Kharkiv, pl. Dzierżyńskiego 3 - het hoofdkantoor van het regionale bestuur
     van de NKVD in Kharkov. Het doden van ongeveer 3.800 gevangenen uit
    het Starobielsk-kamp.
  • 3. Kalinin (momenteel en voorheen Twer), ul. Sowiecka 2 - het hoofdkantoor
    van het regionale bestuur van NKVD in Kalinin. Het doden van ongeveer
    6300 gevangenen uit het kamp Ostashkov.
  • 4. Kyiv, straat Korolenki 17; Kharkiv, pl. Dzerzhinsky 3; en Kherson.
    Het doden van 3435 gevangenen uit West-Oekraïne.
  • 5. Minsk, straat Lenin 17. Vermoordt 3870 gevangenen uit West-Wit-Rusland.

Bron: Wikipedia

En vele andere plaatsen van executie van Poolse patriotten ...

Ik eis nationale herdenking voor degenen die zijn vermoord omdat ze Polen en soldaten waren.

Eer hun herinnering!

Adam Mazguła

Bron: thefad.pl przez Adam Mazguła     język po Polsku

Pieszyce

Re: Adam Mazguła: J. Kaczyński stal de herinnering aan Katyń
06. Apr 2019 at 18:51

nemo.omen
Trouw Veteraan

Weer een indrukwekkende visie van Mazgula, waar niets tegen in te brengen is. Grandioos.

Pieszyce

06. Apr 2019 at 21:48

Inderdaad Nemo.omen

Wat was er gaande???

Poetin nodigde de president en de premier van Polen uit voor de herdenking.

Kaczynski wilde twee dingen niet, En met Tusk naar Rusland vliegen, En Poetin ontmoeten, dus plande hij maar zijn eigen reisje, nou dat werd zoals we weten een reisje naar de hel.

En inderdaad, nog nooit waren er zoveel hoogwaardigheidsbekleders door hem meegenomen op één reis.

Niet voor niets zijn er in Polen mensen die hem en zijn broer Jarosław van moord beschuldigen.

Nog belangrijker is, WAT heeft er plaatsgevonden tijdens het laatste gesprek tussen die twee, en waar is de tape gebleven van dat gesprek.

Heeft J. zijn broer L. tot martelaar gemaakt en is er daarom zo'n verering voor de laatste??

De wildste theorieen vliegen door het veld en ik ben er met velen van overtuigt,

dat door een uitdrukkelijk bevel te landen Smoleńsk deze ramp is ontstaan.

Elke goede piloot, zal bij de robot stem PULL UP, PULL UP, ONMIDDELLIJK gas geven en optrekken

Pieszyce

09. Apr 2019 at 19:59

Adam Mazguła: blijkbaar gaat Jarosław naar Smoleńsk
op de verjaardag van de bekende catastrofe. Hij zal niet naar Katyń gaan

9 april 2019

Ik weet niet of dit waar is, maar blijkbaar gaat Jarosław op 10 april, de gedenkdag van de ramp naar Smoleńsk om daar
 het kruis af te stoffen dat daar staat, papieren en gedroogde bloemen te verzamelen na de begrafenisceremonie van
 9 jaar geleden. Hij zal Katyn niet binnengaan, omdat een retourtrein met een bataljon lijfwachten niet te lang kan wachten
 vanwege de mogelijke en permanente dreiging van de beschermde persoon.

Antoni Smoleński hoort de gids te zijn,  die de voorzitter kennis zal laten maken met een historische plek om het diner
 te eten vóór een paniek ontsnapping naar Polen en naar het paleis te gaan voor waardevolle documenten.

In het belang van de stimulering van de patriottische vleugel van hun aanhangers vóór de verkiezingen, stuurt hij Mariusz
 met de ambassadeur naar Katyń, om de graven te tellen en te controleren of in wraak voor de vernietigde monumenten
en gedenktekens van Sovjet-soldaten in Polen, iemand daar geen krans met een ster heeft meegenomen, of een Poolse
terrorist in een T-shirt met het woord CONSTITUTIEN het opschrift niet achter liet op het zand: "Katyń we herinneren ons."

Blijkbaar zal naar Smoleńsk ook oligarch Tadeusz gaan, om te evalueren, hoe verder zaken te doen over het wrak.

Als onderdeel van de herinnering aan slachtoffers en tevredenheid na de gevolgen van recente opgravingen, het ministerie
 van Defensie overweegt de volgde betaling van een miljoen te doen, als compensatie voor PiS familieleden, omdat het tijd is,
 "En zij behoren gewoon tot hen behoren."

Maar serieus,

WANNEER DE DICTATOR EN VOOZITER VAN DE REGERENDE PARTIJ, PRESIDENT,
    EERSTE MINISTER, DE VOORZITTERS VAN SEJM EN SENAAT HERINNEREN DE
    GENADIGDE OVER DE GRAVEN VAN DE POOLSE HELDEN OP DE PLAATSEN
     VAN EXECUTIE.

Ik respecteer de nagedachtenis van de slachtoffers van de ramp in SmoleŃsk, maar eerst en vooral zijn we de EER aan
 duizenden van de  vermoorde Polen in dienst van de natie verschuldigd.

Eer hun geheugen!

A. Mazguła

Nbron:  thefad.pl przez A. Mazguła   język po Polsku