Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Wagners groep beweert te rekruteren in Kraków

Gestart door Pieszyce, 13 augustus 2023, 13:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Wagners groep beweert te rekruteren in Kraków
Stickers op straat, zaak wordt onderzocht door politie

Politie
11 augustus 2023
Anna Kolet-Iciek

Op verschillende plaatsen in Kraków zijn stickers verschenen die mensen oproepen zich aan te sluiten bij de Wagner Group, een privéleger dat in dienst van Rusland opereert. - De politie onderneemt al actie om op te helderen waar we mee te maken hebben, horen we op het hoofdbureau van de provinciale politie.

Inwoner van Kraków Mateusz Peszko was de eerste die de politie over de zaak informeerde.
- Ik zag de poster donderdagochtend op een pilaar in de buurt van het Home Army Museum en het treinstation. Ik rijd vaak langs deze route, dus de sticker viel me meteen op.

Vooral omdat het kenmerkende logo van de Wagner Group erop stond," zegt Mateusz Peszko in een interview.

Op de flyer stond naast het logo ook het opschrift: "We are here. Join us' ("Wij zijn hier. Sluit je bij ons aan") en een QR-code.

Betaalmuur:

Bron:  krakow.wyborcza.pl przez Anna Kolet-Iciek   język po polsku

Dominik Serwacki       @DominikSerwacki

Ten gość rozkleja naklejki Grupy Wagnera po Warszawie.

Deze man plakt stickers van de Wagner Group in heel Warschau.

Pieszyce

_klysiu    @_klysiu

Co jeśli ta cała sytuacja jest prowokacją polskich służb? Dzięki powiązanej z kodem QR stronie można przeprowadzić niezłą łapankę.

Wat als deze hele situatie een provocatie is van Poolse diensten? Dankzij de pagina gekoppeld aan de QR-code kun je een mooie opsomming maken.

Er zijn meer van zulke reacties, want en weet dat PiS een situatie van NOODtoestand nodig heeft om de verkiezingen uit te stellen en de tegenstanders uit te schakelen. PiS is al maanden bezig met Wagner, terwijl die volgens het Nederlandse nieuws vanmorgen allemaal in Rusland zitten, waar ze proberen om geld van Putin los te krijgen. PiS weet maar al te goed dat angst mensen vaak anders laat beslissen dan ze in eerste instantie willen.

Ik weet velen van jullie denken er anders over, maar ik blijf erbij dat PiS in en in doortrapt en slecht is, teveel daarover gelezen van hen die het kunnen weten.