Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De oorlog in PiS is in volle gang. Wat haten ze elkaar daar!

Gestart door Pieszyce, 21 mei 2024, 23:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De oorlog in PiS is in volle gang. Wat haten ze elkaar daar!

21 mei 2024

De kwestie van de schorsing van Krzysztof Jurgiel blijft niet stil, althans niet in de gelederen van Wet en Rechtvaardigheid. Deze voormalige minister en het huidige Europarlementariër zouden de partij van Kaczyński eenvoudigweg 'verraden'. Als vergelding voor het ontbreken van een plaats op de kieslijsten voor het Europees Parlement.

– Ik wilde geen brede commentaar geven op de schorsing van Krzysztof Jurgiel uit Wet en Rechtvaardigheid voor het welzijn van onze formatie, en ik ben nog steeds niet van plan dat te doen – zegt Jacek Sasin vandaag. Een politicus over wiens conflict met Jurgiel al lang wordt gesproken.

– Na de verklaring van vandaag wil ik u er alleen aan herinneren dat niet de incompetentie bij het opbouwen van een meerderheid de oorzaak was, aangezien de onderhandelingen er veelbelovend uitzagen, maar het verraad van twee mensen die nauw verbonden waren met Krzysztof Jurgiel, in een tijd waarin hijzelf stond niet op de lijsten voor het Europees Parlement. Laat iedereen hier zijn eigen conclusies uit trekken, voegt hij eraan toe.

Er is één conclusie. PiS-politici kunnen waarschijnlijk niet meer naar zichzelf kijken.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku