Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Roman Giertych scherp over Zbigniew Ziobro

Gestart door Pieszyce, 5 december 2024, 23:08

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Roman Giertych scherp over Zbigniew Ziobro
"Hoofd van een georganiseerde misdaadgroep"

Onet Nieuws journalisten
3 december 2024

- In de zaak van Marcin Romanowski is er een beschuldiging van deelname aan een criminele groep. Er is geen met name genoemde baas", zei Roman Giertych in een interview met TVP Info. Hij voegde eraan toe dat volgens hem de voormalige minister van Justitie Zbigniew Ziobro aan het hoofd van de aangegeven groep staat, wat bevestigd moet worden door materiaal dat in het bezit is van het Openbaar Ministerie.

Het parlementslid van de Burgercoalitie merkte op dat hij zijn woorden spreekt als advocaat die een van de deelnemers aan deze procedure vertegenwoordigt. Naar zijn mening is er voldoende bewijs om deze zaak ten laste te leggen.

Volgens de voormalige vicepremier is het openbaar ministerie er tot nu toe niet in geslaagd om Zbigniew Ziobrzo in staat van beschuldiging te stellen door een meningsverschil in de juridische gemeenschap en een "systeemkwestie".

- Het is geen toeval dat PiS het openbaar ministerie aan het vervangen was en mensen eruit gooide. Deze hele reeks aanklagers werd opgebouwd door Zbigniew Ziobro. Het is geen verrassing dat deze groep mensen niet bijzonder bereid is om rekenschap af te leggen, vooral niet onder dergelijke bedreigingen," zei de politicus in een interview met TVP Info.

KO MP is blij met de gezondheid van Zbigniew Ziobro. "Moge het hem dienen in de gevangenis"]

Roman Giertych zei dat Zbigniew Ziobro vandaag "schreeuwde" tijdens de vergadering van de regelgevingscommissie. — Tijdens de derde procedure om de immuniteit op te heffen, zal hij kalm zijn. Ik wil zeggen dat als iemand denkt dat PiS-politici hun verantwoordelijkheid zullen ontlopen omdat er binnenkort verkiezingen zijn, ze ongelijk hebben. Deze mensen die deelnamen aan een georganiseerde criminele groep zullen nooit meer terugkeren in de politiek. Hun bedreigingen zijn een uiting van angst, zei hij.

– We zijn blij met onze gezondheid, want gezondheid is het allerbelangrijkste. Ik denk dat we allemaal willen dat de heer Ziobro een lange gezondheid geniet. Persoonlijk zou ik willen dat zijn gezondheid hem goed van pas zou komen in de gevangenis, omdat ik vind dat daar mensen moeten zijn die verantwoordelijk zijn voor wat er is gebeurd met het openbaar ministerie en het hele proces van het opnemen van geld uit de activa van het ministerie van Financiën, zei Roman Giertych op TVP. Info.

Bedankt voor het lezen van ons artikel tot het einde.

btr , ,

Bron: wiadomosci.onet.pl przeze btr, ,      język po Polsku