Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De waarzeggerij van Kaczyński. Het is ongelooflijk waarop hij zijn strategie baseert

Gestart door Pieszyce, 27 maart 2025, 23:58

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De waarzeggerij van Kaczyński. Het is ongelooflijk waarop hij zijn strategie baseert

26 maart 2025

De laatste presidentsverkiezingen brengen geen positief nieuws voor Karol Nawrocki, de kandidaat die door Recht en Rechtvaardigheid wordt gesteund. Volgens het laatste onderzoek kwam hij niet alleen niet in de buurt van favoriet Rafał Trzaskowski, maar waren er ook signalen dat hij zou kunnen worden ingehaald door de leider van de Confederatie, Sławomir Mentzen. Ondanks de verontrustende resultaten blijft Jarosław Kaczyński optimistisch.

Tijdens de persconferentie gaf Jarosław Kaczyński commentaar op de huidige situatie in de peilingen, waarbij hij de peilingen met enige afstand benaderde. – Deze peilingen moeten worden benaderd als elementen van sociale engineering vóór de verkiezingen. Het heeft geen zin om je daar zorgen over te maken. Op dit moment is het vanuit ons oogpunt, ik heb het over de presidentsverkiezingen, niet zo erg. Er ontstaat een behoorlijk goed vooruitzicht, want we hebben ook onze eigen mogelijkheden, aldus de PiS-voorzitter.

Jarosław Kaczyński verwees ook naar de situatie vóór de volgende parlementsverkiezingen. Volgens hem geven de resultaten van de peiling geen volledig beeld van het maatschappelijk sentiment. – En wat de parlementsverkiezingen betreft, is het voor de huidige coalitie op dit moment misschien niet zo erg als het zou moeten zijn. Zo zou ik het omschrijven op basis van mijn kennis – voegde Kaczyński toe.

Hoewel de laatste peilingen erop wijzen dat de positie van Karol Nawrocki verzwakt, richt Jarosław Kaczyński zich op een langetermijnstrategie en mobilisatie van het electoraat. De PiS-autoriteiten hopen dat hun boodschap, naarmate de verkiezingen dichterbij komen, een grotere groep kiezers zal bereiken, wat zal helpen om ongunstige trends te keren.

Met andere woorden: de leider van de PiS baseert zijn strategie simpelweg op het lezen van theeblaadjes. Er is niets meer.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku