Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Minister verontwaardigd over het "verlinken" van Polen door de oppositie

Gestart door Pieszyce, 21 maart 2023, 14:38

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Minister verontwaardigd over het "verlinken" van Polen door de oppositie
"Helaas kunnen we geen paspoorten afnemen"

20 maart 2023 

De minister van Klimaat en Milieu Anna Moskwa betreurde tijdens een bijeenkomst met kiezers dat de regering niet in staat is om paspoorten af te nemen van degenen die "liegen en handelen tegen Polen" in Brussel. - Als iemand naar het buitenland gaat en tegen zijn of haar land pist, is de vraag of hij of zij nog waardig is om onder de witte en rode vlag te staan? - vroeg ze retorisch aan de aanwezigen.

Op zondag (19 maart) had minister van Klimaat en Milieu Anna Moskwa een ontmoeting met inwoners van Kozienice in de regio Mazowië. Een van de deelnemers stelde een vraag over het gebrek aan verantwoordelijkheid voor de woorden van politici. - Als een getuige in de rechtbank een onwaarheid vertelt, staat hem drie jaar gevangenisstraf te wachten. Daarentegen worden heren die liegen en bedriegen niet ter verantwoording geroepen voor hun leugens. Hoe kan dat? - vroeg hij.

Moskwa over intrekken paspoorten voor "verraden" Polen

Anna Moskwa gebruikte de vraag om de oppositie aan te vallen. - "Dit is een zeer goede vraag," merkte ze op. - Helaas kunnen we niet de paspoorten afnemen van degenen die liegen en handelen tegen Polen in Brussel. We hebben niet zo'n instrument, het zou zelfs tegen de Europese wet zijn," oordeelde ze. - Hoewel velen van ons waarschijnlijk in de verleiding zouden komen om dat wel te doen, want als iemand naar het buitenland gaat en liegt tegen zijn of haar land, is het de vraag of hij of zij het nog waard is om onder de witte en rode vlag te staan. - vroeg ze de aanwezigen.

Zij voegde eraan toe dat zij dergelijk gedrag in andere landen niet ziet en oordeelde dat dit "onze slechte en vervelende oppositie eigenheid" is. - Laten we het meenemen naar de workshop, om erover na te denken. Ik zal het doorgeven aan minister Ziobra om na te denken over juridische instrumenten tegen degenen die Polen verlinken," verklaarde zij.

Vijfde editie van het programma "Mijn Actueel

Het belangrijkste onderwerp van de zondagse bijeenkomst in Kozienice was de energiezekerheid van het land. Minister Anna Moskwa kondigde aan dat vanaf april de vijfde editie van het "Mijn Stroom"-programma van start zal gaan, in het kader waarvan naast fotovoltaïsche panelen ook warmtepompen of zonnecollectoren zullen worden gecofinancierd.

Hier (in Kozienice - noot van de redactie) klopt de juiste veiligheidskamer van de energiezekerheid van Polen. Hier staat de modernste in Europa en een van de modernste in de wereld, een grote kolengestookte eenheid met een capaciteit van meer dan 1.000 MW - merkte Moskou op, sprekend over de rol die de centrale van Kozienice speelt in de Poolse energiesector. De minister wees erop dat 14 procent van de energie van het land hier vandaan komt.

Moskwa herinnerde eraan dat "energiezekerheid en derusificatie vanaf het begin in het programma van PiS aanwezig waren".

DWW
Bron: wiadomosci.onet.pl    język po Polsku

Pieszyce

Citeerjuridische instrumenten tegen degenen die Polen verlinken . . .

Beetje domme opmerking van mevrouw de minister.

Verlinken is iets als je iemand aangeeft die wettelijk iets verkeerd heeft gedaan, of heeft verstoten tegen bestaande regelgeving. Dus als de Oppositie Polen in Brussel e.e.a. vertellen, is dat naar mijn oordeel terecht omdat PiS nog steeds verstoot tegen Europese regel- en wetgeving.  Dus hn klacht is terecht.

Maar paspoort afnemen omdat je niet doet wat een totalitaire staat wil, is dictatuur van de bovenste plank en kan volgens mij vanwege internationale wetten niet eens. Beetje dom dus om dit te stellen.