Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De alternatieve wereld van Morawiecki

Gestart door Pieszyce, 6 november 2023, 11:13

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De alternatieve wereld van Morawiecki
Hij heeft de nederlaag van PiS niet gezien.

4 november 2023

Niets geeft misschien beter aan hoe losgeslagen politici van Wet en Rechtvaardigheid van het leven zijn. Het is blijkbaar nog niet tot Mateusz Morawiecki doorgedrongen dat PiS de verkiezingen heeft afgebroken. En hij zorgt ervoor dat hij een regering vormt.

- Ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk zal zijn om die parlementsleden van andere formaties - waarschijnlijk afgezien van KO - aan te spreken voor wie soevereiniteit belangrijk is. Een goed voorbeeld is de wetgeving die nu door het Europees Parlement gaat. We willen een beroep doen op die mensen voor wie de kwesties die in het referendum aan bod kwamen belangrijk zijn," zei Morawiecki in een interview met Interia.

- Ik wil vooral een beroep doen op de parlementsleden van de Derde Weg, de Confederatie en andere clubs die dicht bij de sociale en soevereiniteitsagenda staan en de kwestie van het bestrijden van illegale migratie. We zullen zien hoeveel van zulke rechtschapen mensen we kunnen vinden onder de parlementsleden van de oppositie," betoogde de huidige regeringsleider.

Zoals Kalina Jędrusik ooit zong?

Nee, maak me niet wakker

Ik droom zo interessant

Het is mooier in mijn droom,

dan daar, in jouw droom

Morawiecki heeft deze woorden blijkbaar ter harte genomen.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku