Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Leszek Miller over Duda:

Gestart door Pieszyce, 11 november 2023, 00:45

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Leszek Miller over Duda:
De kortste grap over de president? "Ik heb besloten"

10 november 2023

- Vanaf het moment dat de nieuwe regering van Donald Tusk wordt voorgedragen, zal president Andrzej Duda een felle oorlog beginnen tegen de parlementaire meerderheid en de regering, waarbij hij bij elke gelegenheid steekjes zal laten vallen. Dit komt omdat hij zal werken ten voordele van zijn leiderschap van de Wet en Rechtvaardigheid partij in plaats van voor de versterking van de democratische rechtsstaat, gelooft Leszek Miller.

- In de acht jaar dat Andrzej Duda in functie is, heeft hij bewezen dat hij waarschijnlijk niet eens goed begrijpt wat dat betekent. Hij ziet in de gunst van de hardste, politiek meest achterlijke kringen van de Wet en Rechtvaardigheid partij zijn kans op een politiek 'leven na het leven'. Dus ook al verzekerde hij in zijn godvergeten 'toespraak' dat hij rekende op cohabitatie, op 'goede samenwerking voor Polen' tussen de president en het nieuw gekozen parlement, ik geloof hem voor geen cent, voegde Miller eraan toe.

- Er zal geen cohabitatie zijn. Er zal dagelijkse angst zijn met een man met een enorm oversized ego en duidelijk ondermaatse capaciteiten. Duda accepteert niet dat hij slechts - zoals de Amerikanen zeggen van een president wiens termijn ten einde loopt - een 'lame duck' is. Hij gelooft dat hij een lame duck is met zijn volledige creatieve vermogens en capaciteiten. Ondertussen mist hij zelfs voor een lame duck veel, zoals iedereen kan zien. Wie weet is dat de reden waarom er de laatste tijd furore wordt gemaakt met deze grap: - De kortste grap over Duda? "Ik heb besloten," concludeerde Miller.

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku